שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משבר: צניחה של 20% במכירות קוקה קולה

קוקה קולה ממשיכה לספוג הפסדים כואבים, בעקבות ההתנהלות הכושלת באיסוף הבקבוקים מהרשתות

אבי משה ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 10:54
צניחה של ממש במכירת בקבוקי קוקה קולה בעקבות החלטת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים לאסוף בקבוקים פגומים מהמדפים, לאחר שהתגלו בכמה סדרות של בקבוקים עקבות של בנזן וגופרית.
 
לפי דיווחים בכלי התקשורת, ברשתות השיווק מעריכים כי חלה אתמול (ג') ירידה של עשרה עד עשרים אחוזים במכירת מוצרי קוקה קולה השונים.
 
"גלובס" מפרסם, כי במקביל לירידה במכירות קוקה קולה, חלה עלייה במכירות המשקאות המתחרים - RC קולה ופפסי קולה. לדברי גורמים בענף השיווק, העובדה שחלה עליה במכירת מוצרי החברות המתחרות, מעידה כי הירידה במכירות קוקה קולה היא תוצאה של משבר האיכות ולא מסיבות עונתיות.
 
ההערכה היא, כי מכירות קוקה קולה ימשיכו לרדת בימים הקרובים, לאחר שעובדי החברה החלו לאסוף את הבקבוקים הבעייתיים מהמדפים.
 
ובינתיים, במשרד התמ"ת זועמים על התנהלות החברה המרכזית למשקאות בפרשה. גורם במשרד אמר אתמול, כי החברה הייתה צריכה לפרסם את העובדה על איסוף הבקבוקים בעקבות הפגמים שהתגלו בייצור, בצורה ראויה ולא באמצעות מודעה קטנה בעמודים הפנימיים של העיתונים.
 
גם במשרד הבריאות תוקפים את התנהלות החברה, וגורמים במשרד טוענים כי ההתנהלות של החברה המרכזית לאיסוף בקבוקי הקוקה קולה לסוגיו, הייתה שגויה לחלוטין, משום שעל החברה היה לאסוף את כל הבקבוקים החשודים בבת-אחת.
 
כזכור, החברה למשקאות הודיעה כי היא מסירה מהמדפים מוצרים שונים שהתגלו בהם שאריות בנזן וגופרית, ובהם קוקה-קולה באריזות של 1.5 ליטר שתאריך התפוגה שלהם 17-19 במארס ו-22-23 במארס 2010, דיאט קולה 1.85 ליטר עם תאריך תפוגה של 22 במארס 2010, דיאט קולה בבקבוק זכוכית 350 מ"ל עם תאריך תפוגה של 21-22 לאפריל 2010, פחיות קוקה-קולה עם תאריך תפוגה של ה-21 ליולי 2010 וקינלי סודה בבקבוק זכוכית 250 מ"ל עם תאריך תפוגה של 18-19 במארס 2010.
 
גורמים במערכת הבריאות טענו, כי החברה הייתה צריכה לנקוט מראש במשנה זהירות ולאסוף את כל המוצרים מה-17 עד ה-23 לחודש, וכי המודעה שפורסמה בעיתונים, צריכה הייתה להיות גדולה וברורה יותר.
 
אמש נמסר, כי הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, החל בבדיקה הפרשה, כולל חשד לעבירה לכאורה מצד קוקה-קולה בישראל, על סעיף איסור הטעייה ואי-גילוי כלפי הציבור.