יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ועדת הכספים אישרה 3 מיליארד ש"ח לתקציב הביטחון

לאור דרישת יו"ר הועדה ח"כ גפני: צה"ל התחייב לטפל בזיהום המים במחנות צה"ל ולממן את מיגון הניוד

ראובן שטיין י"ד בכסלו תש"ע - 01/12/2009 19:43
ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברת 3 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון, אך תתקיים הצבעה נוספת בקרוב. יו"ר הועדה ח"כ ר' משה גפני התנה את העברת הכספים בהבטחת יועץ הרמטכ"ל לענייני כספים מהרן פרוזפנר, כי צה"ל יחל  מיידית לפעול להפסקת זיהום המים בישראל ע"י חיבור מחנות צה"ל למתקני הביוב,  במקום המשך הזרמת השפכים לנחלים.
 
אל הועדה הגיע השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, שאמר כי משרדו נמצא במצב חסר אונים מול זיהום בהיקף אדיר של המים בישראל על ידי צה"ל, ועל ידי עיכוב התקציב, יוכלו לחייב אותם להפסיק את הזיהום.

יועץ הרמטכ"ל מהרן פרוזפנר אמר כי השבוע הוזרמו 23 מיליון שקלים לטיפול בנושא במחנות ברמת הגולן, ופירט מחנות נוספים שגם הם בטיפול בימים אלו להסדיר את נושא זיהום המים.

לבקשת חברי כנסת נוספים בוועדה אמר נציג הרמטכ"ל כי בנושא מיגון הניוד של האוטובוסים ביהודה ושומרון,  צה"ל מתחייב להעביר 30 מיליון שקלים עבור מיגונם. ח"כ אורי אריאל אמר כי הסכום הנדרש הוא כפול ובשל כך בעת ההצבעה על העברת התקציב, התנגד. ההעברה אושרה על חודו של קול, ויו"ר הקואליציה זאב אלקין ביקש רביזיה, כך שתתקיים הצבעה נוספת בקרוב.