יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הארגונים החברתיים יוצאים למאבק נגד ייקור המים

הארגונים החברתיים יוצאים במאבק נגד ייקור המים העתיד שצפוי להכניס אלפי איש נוספים למעגל העוני

דוד שמואלי י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 08:45
שורה של ארגונים חברתיים פותחים הבוקר (ב') במאבק נגד ייקור המים העתידי. מס הבצורת אמנם הוקפא, אולם בדיוק בעוד חודש מהיום אזרחי ישראל יתחילו לשלם בהדרגה יותר ויותר על כל פעם שנפתח את ברז המים, עד שבסופו של יום יתייקרו התעריפים ב-40 אחוזים.
 
בארגונים החברתיים הזהירו כי עם כניסת התעריפים החדשים לתוקפם, צפויים להיכנס יחד איתם גם אלפי בני אדם נוספים למעגל העוני.
 
על פי ממצאי מחקר המוסד לביטוח לאומי, התייקרות המים צפויה להביא לעליה של כשליש האחוז במספר העניים. מדובר בלמעלה מ-1400 משפחות. נתון נוסף: העשירון התחתון צפוי לשלם בכל חודש קרוב ל-50 שקלים נוספים על טיפות מים שיצטרפו לרשימה הארוכה של המשכנתא, החשמל והארנונה.
 
"לנו, ברשות, אין את הסמכות האדמינסטרטיבית לקבוע ממי ואיך לגבות. אני חושב שלמדינת ישראל, מדינת רווחה, יש את הכלים להתמודד עם הקושי הזה", אמר הבוקר בשיחה עם גלי צה"ל יו"ר רשות המים, אורי שני.
 
במסגרת הפגנות המחאה, צפויים עשרות קשישים להפגין מול קריית הממשלה בתל-אביב, כשהם אוחזים בידיהם כוסות ריקות. גדעון בן-ישראל, יו"ר הסתדרות הגימלאים, סבור כי "אסור להשאיר את המבוגרים ללא מים. הרי לנו אין מקורות הכנסה חדשים - רק גזירות ומיסים. הגימלאים פשוט לא יוכלו לעמוד בזה".
 
במקביל ראשי רשויות מכל רחבי הארץ שיגרו מכתבים לראש הממשלה ולמשרד התשתיות, בניסיון למנוע או לחילופין לעכב את החלת הגזירה. שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג מרכז אצלו בחודשים האחרונים תלונות ופניות מכל רחבי הציבור בכל אזורי הארץ, ומבטיח לנסות למנוע את ההחלה על העשירונים התחתונים.