יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המדינה לבג"ץ: 980 אסירים ישוחררו תמורת שליט

עמותת אלמגור עתרה לבג"ץ, והמדינה משיבה ומפרסמת את המתווה לעסקת שליט: "מדובר באפשרות עקרונית לשחרור כ-450 אסירים. עוד כ-530 מחבלים נוספים אותם תבחר ישראל, ישוחררו כמחווה לעם הפלסטיני". שני הצדדים התחייבו לשמור על עמימות

ראובן שטיין י"ב בכסלו תש"ע - 29/11/2009 19:05
בתשובת המדינה לעתירות שהגישה עמותת אלמגור ועוד שלושה אבות שכולים, נחשף הערב (א') המתווה המתגבש בין ישראל לחמאס על עסקת שליט.

"במסגרת סיכום עם חמאס, שיאפשר את החזרת החייל גלעד שליט ארצה, נשיב, כי מדובר באפשרות עקרונית לשחרור כ-450 אסירים ששמותיהם מועברים על-ידי חמאס, ואשר אפשרות שחרורם נבחנת באופן פרטני בהתאם לשיקולים שונים ועל-בסיס רציונל ביטחוני-ערכי.

"יודגש כי להבדיל משחרור אסירים במסגרת מחווה ו/או הסכם מדיני, הרי שבאירוע דנן אנו מצויים באירוע מסוג מיקוח, אשר ניתן לראותו כפיגוע מתמשך ובמסגרתו מתנהל משא ומתן לשם השגת המחיר הנמוך האפשרי מבחינתה של מדינת ישראל".

בהמשך, המדינה מפרטת את השלב השני בעסקה: "כמחווה לעם הפלסטיני אמורים להשתחרר כ-530 מחבלים נוספים אותם תבחר ישראל. טרם הוחל בגיבוש רשימת אסירים אלה ועוד לא נקבעו קריטריונים בעניין זה".

ההורים השכולים ביקשו לקבל הסבר מדוע המדינה לא מפרסמת את הקריטריונים לשחרור אסירים במסגרת העסקה, ומדוע ממשיכה לעשות שימוש בצנזורה הצבאית למניעת פרסומים על העסקה והמו"מ באמצעי התקשורת. אם תחדול, הם אומרים, יוכל להתנהל דיון ציבורי בלתי מוטה בסוגיות הדורשות הכרעה טרם מימוש העסקה.

על כך משיבה המדינה כי "הצדדים התחייבו מפורשות אל מול המתווך הזר, וכתנאי למשא ומתן, כי פרטי המשא ומתן יישמרו בדיסקרטיות מלאה, וזאת על מנת לאפשר לו לנהל משא ומתן אפקטיבי בין הצדדים, אשר לא ינוהל באמצעות ועל-ידי התקשורת. בלעדי עמימות לא יהיה ניתן לקיים משא ומתן אפקטיבי ולהגשים את המטרה".

בג"ץ ידון מחר בעתירתם של עמותת אלמגור, כמו גם בעתירה שהגיש ח"כ יעקב כץ בבקשה שראש הממשלה ושר הביטחון יפרסמו את המלצות ועדת שמגר בנוגע לעקרונות לניהול משא ומתן על שבויים.