יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו במסיבת עיתונאים: ההקפאה - צעד קשה וכואב למען השלום

"ההגבלה היא אך ורק על בניית מגורים. בתי כנסת, בתי ספר ומבנים הכרחיים ימשיכו להיבנות". קרא לשכנים הפלסטינים לשלום: "עשינו צעד קשה מאוד וכואב, למען השלום. אני קורא לכם לעשות צעד אמיץ גם, בואו איתנו לעשות יחד שלום".

ראובן שטיין ח' בכסלו תש"ע - 25/11/2009 20:11

ערב טוב לכם: בנימין נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים בטון מאופק. "הקבינט אישר היום השהייה של בנייה בהתנחלות או של התחלות חדשות למגורים ואישורי בניה חדשים למגורים ביהודה ושומרון לתקופה של 10 חודשים.

"זה צעד לא קל, זה צעד כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים רחבים במטרה לעודד את חידוש המו"מ, כדי להשיג שלום עם שכנינו הפלסטינים. אני מקווה שהם ישכילו לנצל את ההזדמנות ולהצטרף אלינו לשלום".


פרשנות: הקפאה מבורכת בעיתוי גרוע / חיים טברסקי


נתניהו אמר בנאומו כי השאלה האמיתית אינה האם ישראל תסכים למדינה פלסטינית, אלא עם הפלסטינים יסכימו למדינה יהודית. "לא רק אמרנו, גם עשינו", אומר נתניהו ומונה כמה מהדברים שנעשו לאחרונה לטובת הפלסטינים. הסרת מאות מחסומים ונקודות ביקורת, הארכת שעות פעילות בגשרים כדי לאפשר לכלכלה הפלסטינית להרוויח, והיא אכן השתפרה מאוד. "במקביל, השתפר המצב הביטחוני ביהודה ושומרון תודות לצה"ל וכוחות הביטחון".

בנוגע להגבלת הבניה לזמן מוגבל הוא אמר: "מדובר בצעד קשה מאוד עבורי ועבור חבריי השרים, אבל אני משוכנע שמנהיגות נבחנת ביכולת לקבל החלטות נכונות ולבצע את הצעדים הקשים בזמן הנכון.

"האינטרס של החידוש במו"מ הוא מתבקש וזה מה שאנו עושים. לא נעצור את הבנייה הקיימת. נמשיך לבנות בתי כנסת, בתי ספר ומבנים הכרחיים. בנוגע לירושלים, עמדתי ברורה ואיני שם שום הגבלה בבניה. אני מבטיח יחס הוגן ושוויוני ליהודי וערבי כאחד. אני קורא לשכנינו הפלסטינים: זה הזמן לשלום. עשינו צעד כבד מאוד, תעשו צעד אמיץ גם אתם בואו איתנו לעשות יחד שלום".

בארה"ב מביעים תקווה כי ההכרזה של נתניהו על ההקפאה תוביל לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים אך מציינים כי לא יוותרו על דרישתם להקפאה מוחלטת. בינתיים, נתניהו משחרר סיסמאות ומצהיר כי ההקפאה תיטיב עם ישראל. גורמים מדיניים אומרים כי זו בעצם ההבטחה שנתניהו סיפק לנשיא אובמה בפגישתם המשותפת בחדר הסגלגל.