יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שביתת ה"כללית" ליומה הרביעי

התפוצץ המו"מ בין ההסתדרות לאוצר, הטוען כי עובדי הקופה נהנים משכר גבוה במיוחד, לעומת עובדי המשק

אבי משה ח' בכסלו תש"ע - 25/11/2009 13:57
נמשכת שביתת עובדי המינהל בשירותי בריאות כללית. ביום הרביעי לשביתה, נמשך המשא ומתן בין משרדי הבריאות והאוצר, בניסיון למצוא פתרון למימון תוספות השכר שהעובדים דורשים, בשיעור של כ-9%.
 
ב"כללית" אומרים, כי לנוכח הגרעון שלה, אין לה כל אפשרות לממן את תוספות השכר שכבר הובטחו בעבר לעובדים. בינתיים, גם פגישה שביקש סגן שר הבריאות, ר' יעקב ליצמן, לקיים עם הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, לא יצאה אל הפועל.
 
באוצר לא מעוניינים לאפשר תוספת תקציבית למימון תוספות השכר, אך מנגד השביתה נמשכת, לנוכח החלטת בית הדין לעבודה, שדחה את עתירת הנהלת הקופה, בטענה כי שביתה בדרישה להעלאת שכר היא לגיטימית.
 
במשרד האוצר אמרו היום, כי הוצאות השכר של עובדי שירותי בריאות כללית, כמו גם עובדי קופות החולים האחרות, משולמות על-ידי הקופות, שמקבלות את תשלום מס הבריאות של הציבור, ולא מתקציב המדינה, וכי הוצאות השכר של שירותי בריאות כללית עלו בהתמדה במהלך השנים האחרונות.
 
באוצר טוענים עוד, כי השכר הממוצע (ברוטו) של עובדי המינהל והמשק בשירותי בריאות כללית לשנת 2008 עומד על 8,956 שקל, וזאת בהשוואה לשכר הממוצע של כל עובדי המגזר הציבורי ב-2008 העומד על 7,556 שקל והשכר הממוצע במשק העומד בשנה זו על 7,921 שקל.
 
בנוסף, טוענים באוצר כי השכר הממוצע של עובדי המינהל והמשק בשירותי בריאות כללית לא נשחק אלא עלה בשנים 2000-2008 ב-5%, וכי בחודש הקרוב צפוי לעלות השכר הממוצע של עובדי המינהל והמשק בשירותי בריאות כללית ל-9,400 שקל במסגרת ההסכם עם ההסתדרות על תוספת 5%.
 
"במסגרת מו"מ עם עובדי שירותי בריאות כללית, הוצעה לעובדים העלאה נוספת של 5%, כך ששכרם הממוצע יעמוד על 9,900 שקל", אומרים באוצר. "יישום הצעה זו כפוף להסכמת העובדים לשינויים מבניים וצעדי התייעלות כמו: החתמת שעון נוכחות, הפסקת תשלום שעות נוספות גלובליות, איחוד מוסדות, צמצום יחידות ועוד. נכון לעכשיו, ועד העובדים מתנגד לצעדי התייעלות אלו", טוענים במשרד האוצר, ומדגישים, כי תוספת ה-5% לשכר העובדים, אם אכן תיושם, תמומן מהתייעלות פנימית של הקופה, ולא מתקציב המדינה.