יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: צריך מתווך הוגן לשיחות עם סוריה

ראש הממשלה מצפה לחידוש המו"מ המדיני עם סוריה, בשיחות ישירות או בתיווך צרפתי "הוגן", ולא בתיווך טורקי. בישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי הפגישה עם אובמה הייתה טובה מאד, וכי הפרסום בתקשורת אודות פרטי פגישתו עם אובמה הוא מ"תחום הדמיון הפורה"

אבי משה כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 18:05
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין לקדם משא ומתן מדיני עם סוריה באופן ישיר, ללא מתווכים זרים. "אם נצטרך מתווך, עדיף שצרפת תעשה זאת", אמר נתניהו בישיבת הממשלה, ושלל את התיווך הטורקי, לנוכח התבטאויותיו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ ארדואן נגד ישראל. "על המתווך להיות הוגן כלפי שני הצדדים", אמר נתניהו, ואמר כי אם צרפת תרצה לשמש כמתווך – הוא יהיה מוכן להיעזר בה.
 
"עדיף שיחות ישירות, ואם זה מתווך - שיהיה הוגן. ראש ממשלת טורקיה לא חיזק את ההערכה האובייקטיבית עליו כמתווך הוגן. אם צרפת רוצה לתווך אנחנו מוכנים", אמר נתניהו, שסקר בישיבת הממשלה את נסיעתו המדינית לוושינגטון ולצרפת, שם נפגש עם הנשיא אובמה ועם הנשיא סרקוזי.
 
נתניהו התייחס לדיווחי התקשורת, אודות "משבר" שנוצר בינו לבין אובמה, כביכול, וציין כי השיחה עם אובמה הייתה מאד טובה ומאד ישירה, וכי השניים דנו בעיקר באיראן ובתהליך המדיני עם הפלסטינים.
 
"אני חושב, שלהבדיל משיחות קודמות שהיו לנו, במיוחד – השיחה הראשונה שהייתה באורך דומה בוושינגטון לפני שבעה חודשים, יש היום הבנה גדולה בקרב הממשל האמריקני, שישראל מוכנה ורוצה להתחיל בשיחות מדיניות עם הפלסטינים להסדר שלום והפלסטינים פשוט אינם רוצים ומוצאים כל מיני תירוצים ומתחמקים", אמר נתניהו, שציין, כי האמריקנים מבינים היטב את הפרטים.
 
"הם (האמריקנים) יודעים שאנחנו הצענו הצעות שונות, על-מנת לסייע ליצירת אווירה לשיחות. הם יודעים על ההקלות שעשינו. הם יודעים על הנאומים שלנו – הם יודעים על הכל ולשם שינוי, בצבר המידע שיש להם, הם גם יודעים שהפלסטינים כל הזמן נסוגים, או מוצאים דרכים אחרות, או מטילים הגבלות, שמעולם לא הטילו, או תנאים מוקדמים שמעולם לא התנו, במידה רבה כדי לחמוק מהמהלכים הללו", אמר נתניהו על הפלסטינים.
 
ראש הממשלה ציין עוד, כי בזירה הבינלאומית, מצבה של ישראל בארה"ב הוא טוב. "בארה"ב התמיכה בישראל היא מאד איתנה, מאד איתנה", אמר נתניהו, שציין כי "התיאור שמתארים חלק מהאנשים בארץ, בנסיבות שונות של מצבנו בארה"ב – אני כבר לא מדבר על פרטי הביקור שלי, זה בכלל תחום הדמיון הפורה – אבל אני אומר, יש לנו שם עמדה מאוד מוצקה, שהיא נשענת לא רק על ערכים מסורתיים ושיתוף פעולה".
 
נתניהו הוסיף, כי "יש היכרות ממושכת של עשרות שנים של הציבור האמריקני עם חלק מהיושבים סביב השולחן הזה ואני פשוט מביא את העובדות. הדבר הזה בהחלט חשוב, אני חושב שהוא יוצר תסכול מסוים אצל הפלסטינים, כי הם ציפו שמה שהם מסוגלים להשיג בזירות אחרות, הם ישיגו בזירה האמריקנית. אבל הזירה האמריקנית מתנהגת אחרת, היא ממש מתנהגת אחרת", דברי ראש הממשלה בישיבת הממשלה.
  1. 1. סוף סוף תגובה ראויה
    מאיר 16/11/2009 10:56
    אולי סוף סוף יתחיל ראש ממשלת תורכיה להבין שיש מחיר לשילוח חרצובות פיו. יש לשבח את ראש הממשלה על התגובה המוחצת וההגיונית לאמירותיו הנלוזות של ראש ממשלת תורכיה.