יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האתר המתחזה: נעצר חשוד פלסטיני בהונאת "פישינג"

נוכל פלסטיני החשוד בהונאת 'פישינג', נעצר על-ידי המשטרה. החשד: ניסה להונות לקוחות בנקים

ראובן שטיין כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 18:10
בשבוע שעבר דיווחנו על ניסיון פריצה לחשבונות בנק באמצעות אתר מזויף שהתחזה לבנק ישראל. היום (א') נעצר האקר פלסטיני, החשוד בגניבת כסף רב מלקוחות בנק לאומי, באמצעות הונאת ה"פישינג".

על פי החשד, כפי שדיווחנו כאן ב'אתרוג', האיש בנה אתרי אינטרנט מזויפים של בנק ישראל ובנק לאומי, והצליח לחדור לחשבונותיהם של לקוחות הבנקים ולגרוף לכיסו לא מבוטלים של כסף.


כשהתקבל מייל זה במערכת 'אתרוג', מיהרנו לקבל תגובה מבנק ישראל, בתוספת ההערכה כי מדובר בפלסטיני המנסה לגנוב את כספי לקוחות הבנקים. "על פניו זה אכן נראה משהו מזויף לחלוטין. הנוסח הוא בניחוח פלסטיני", כתבנו לדובר בנק ישראל במייל, שהשיב בתגובה: "אני לא בטוח שמדובר בפלסטינאים".

היום התברר, כי אכן מדובר בפלסטיני שנעצר,
וזאת לאחר שקצין הביטחון של בנק לאומי הגיש תלונה במשטרה. חקירה שנערכה העלתה, כי אתר האינטרנט של הבנק אכן נפגע מהונאת פישינג.

ההתקפות נועדו כדי לגנוב פרטים אישיים, סיסמאות ופרטי כרטיסי אשראי מגולשים. ההאקר הצליח לבנות אתר מתחזה לאתר הבנק ופנה ללקוחות באמצעות דואר האלקטרוני, בו ציין כי משיקולי אבטחה של הבנק הם מבקשים להיכנס לאתר להזין את נתוניהם מחדש. באמצעות פרטיהם של עשרות גולשים תמימים, הצליח החשוד לקבל גישה לפרטי כרטיסי האשראי שלהם, נכנס לחשבונותיהם, בדק את היתרות וביצע שימושים נרחבים בכרטיסי האשראי.


במהלך החקירה, התברר כי החשוד ביצע התקפה דומה נגד האתר של בנק ישראל (עליו דיווחנו).


החשוד הינו תושב השטחים בן 22, והוא נעצר בפעילות משותפת של המשטרה וצה"ל. הפלסטיני הועבר לחקירה, בסופה הובא לבית המשפט בתל אביב להארכת מעצרו.