יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האוצר התקפל: תקציב הישיבות לא קוצץ

ועדת הכספים אישרה את הקיצוץ בתקציב המדינה, לאחר שהאוצר התקפל ולא פגע בתקציב הישיבות

אבי משה כ"ג בחשון תש"ע - 10/11/2009 11:04
ועדת הכספים של הכנסת אישרה בצהרים את הנוסח המתוקן של הצעת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה: מיליארד שקל במקום שני מיליארד שאישרה הממשלה, וזאת לאחר שהתברר כי אין לממשלה את הרוב הדרוש לקיצוץ בוועדת הכספים. מהצעת הקיצוץ המעודכנת, נעדרה הדרישה לקצץ 314 מיליון שקל מתקציבי הישיבות. בהצעה החדשה תמכו תשעה חברי כנסת, מול שישה ח"כים שהתנגדו.
 
בדיון שנערך הבוקר (ג') בועדת הכספים, הסביר הממונה על התקציבים, אודי ניסן, כי הקיצוץ יקוצץ בחצי ממה שתוכנן, והיתרה תמומן מעודפי תקציב. הכסף שיקוצץ ממשרדי הממשלה, יועבר למימון החיסונים לשפעת מקסיקו ולמערכת הביטחון.
 
מתוך המיליארד שיקוצץ, הוציא האוצר את הדרישה לקצץ את תקציבי הישיבות, לאחר שנסוג בו מדרישתו החצופה למחוק את ההישג הקואליציוני של יהדות התורה לתגבור תקציבי הישיבות. בנוסף, גם מענקי האיזון של הרשויות המקומיות לא יקוצצו.

במהלך הדיון אמר ח"כ חיים אורון, כי אין שום סיבה לקיצוץ. "לא קרה דבר חדש מאז אישור תקציב המדינה שמצדיק את הקיצוץ בכל כך הרבה תחומים". 

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "אני מרגישה כי רימו אותנו. רק אישרנו את התקציב הדו שנתי וכבר מקצצים, הכול היה ידוע מראש, נחצו כאן הגבולות, לא יתכן שבכל פעם שיגידו שיש צרכי ביטחון נגיד אמן, התקציב הדרוש למשטרת ישראל בסך מיליארד שקלים למגר את הפשע חשוב לא פחות". 

ח"כ שי חרמש אמר, כי עד היום לא הייתה התנגדות להעביר כספים למערכת הביטחון. "העובדה שהפעם כולם נגד, מוכיחה כי ההעברה כנראה איננה מוצדקת".
 
ח"כ רחל אדטו אמרה כי התקציב המיועד כתוצאה מהקיצוץ בסך כ500 מיליון למערכת הבריאות לצרכי החיסונים הוא סכום שלא ברור מהיכן נובע. "רוכשים חיסונים לשבעה מיליון אזרחים כאשר מתוכם למעלה ממחצית כלל לא יכולים להתחסן וגם מי שיכול, לא מתחסן, איך הגיעו לסכום הזה של מאות מיליונים, אני דורשת שיביאו פירוט על מה הולך הסכום הגבוה הזה על חשבון קיצוץ בדברים אחרים".
 
לסיכום הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני, כי הקיצוץ שהובא לא כולל פגיעה בתחומים רבים, ביניהם החינוך, נושאים רבים ברווחה הנוגעים לשירותי מעונות, בעלי מוגבלויות, כך גם במנהלת סלע, השכלה גבוהה, אופק חדש, מענקי האיזון, החינוך המיוחד ועוד תחומים רבים אשר אינם נכללים בקיצוץ. "למרות כל ההישגים הללו, העובדה שמביאים את הקיצוץ כ"כ מהר אחרי אישור התקציב איננה מקובלת עלינו, אנו מצביעים בעדה בניגוד למצפוננו". בתום הדיון, כאמור, הקיצוץ אושר ברוב קולות.
  
בשבוע שעבר דווח ב"אתרוג", כי בתום שיחות שקיים יו"ר וועדת הכספים ר' משה גפני עם בכירי האוצר, הסתמן כי תקציבי הישיבות אכן לא יקוצצו במסגרת הקיצוץ הרוחבי.
 
לפני מספר שבועות נפגש גפני עם שר האוצר שטייניץ, שהפציר ביו"ר ועדת הכספים להניח על שולחן הוועדה להצבעה את הקיצוץ הרוחבי העומד על סך שני מיליארד שקל בתקציב המדינה, שעליו החליטה הממשלה, ולהגיע לפשרה בעניין הקיצוץ של 314 מיליון שקל בתקציב הישיבות. גפני סירב בנחרצות.
 
לאחר הפגישה האמורה, אמר גפני ל"אתרוג", כי הוא בטוח שהאוצר ייסוג בו מכוונתו לקצץ את תקציבי הישיבות. "יש לי את וועדת הכספים. עכשיו שר האוצר זה שצריך אותי", הבהיר גפני, "ולכן אין כל צורך בהפיכת שולחנות ומחאות יזומות. הם יגיעו אלי, יישבו איתי ואני אבהיר להם שאין על מה לדבר. פשוטו כמשמעו".

(הידיעה עודכנה ב-12:55)