יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שטייניץ מתעקש להיות ה'איש הרע': לא המלצנו מעולם על ביטול מס הבצורת

שר האוצר מתעקש להישאר 'האיש הרע', ובשל אי-הבנות מבהיר: "לא המלצנו על ביטול מס הבצורת"

איתן פריד כ"א בחשון תש"ע - 08/11/2009 13:02
שר האוצר, הדוקטור יובל שטייניץ, אינו מוכן ליהנות מ'הנחות מחווה', ששייכו לו בטעות את ההתגייסות הפרלמנטרית לביטול מס הבצורת, ובהודעה שפרסמה היום (א') לשכתו, הוא חוזר ומדגיש כי לא תמך ואף לא יתמוך בביטול המס, שלדעתו, עתיד להכביד רק על 'מיעוט' מן האוכלוסיה הישראלית.

"שר האוצר לא הציע בשום שלב לבטל את מס הבצורת, אלא חזר על עמדתו המוכרת מהקיץ האחרון לפיה במידה ונזכה לחורף גשום במיוחד, תיערך בחינה מחודשת של המס ומתכונתו עם תום עונת הגשמים".  דבר הודעת ההבהרה מאת משרד האוצר.


בלשון ההודעה נכתב, כי לדעת שר האוצר, "למרות הנטל הכרוך בהיטל הבצורת על מקצת (!) מאזרחי ישראל, ובמיוחד על בעלי הגינות והבריכות הפרטיות, מדובר במהלך חיוני שכבר הוביל לצמצום ניכר בצריכת המים והוא הולם את המצוקה הקשה אליה נקלע משק המים בישראל לאחר כמה שנות בצורת".


"בד בבד מזרז משרד האוצר את הקמת מתקני ההתפלה, מה שיביא להקלה משמעותית במשק המים בתוך כשלוש שנים. כך למשל, המתקן המוקם בחדרה (הגדול מסוגו בעולם), שהוא השלישי מבין חמשת מתקני ההתפלה הגדולים, יחל לפעול כבר במהלך השבועות הקרובים".  לשון ההודעה.

הבוקר (א') דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נענה למחאה הציבורית שזכתה לתמיכה וגיבוי בידי ח"כים, וכי הוא עתיד לבטל את ההיטל על צריכה עודפת של מים, בשל המחסור החמור במשקעים בישראל.