יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: היטל המים יוקפא

לפי ההערכות, היטל הבצורת יוקפא ושיעור ההתייקרות בתעריפי המים בתחילת ינואר 2010 יבוצע בהדרגה

דוד שמואלי כ"א בחשון תש"ע - 08/11/2009 09:27
היטל הבצורת יוקפא ושיעור ההתייקרות בתעריפי המים המיועד לתחילת ינואר 2010 יבוצע בהדרגה -כך דיווח הבוקר (א') עיתון העסקים TheMarker.
 
על פי הדיווח, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה למנכ"ל משרדו, אייל גבאי, לבחון את הנושא ועל פי הערכות, ההיטל יוקפא במהלך חודשי החורף הקרובים, כשבמקביל יופחת שיעור ההתייקרות הצפוי בתעריפי המים. החלטה סופית בעניין זה תתקבל בקרוב.
 
כזכור, משרד התשתיות המליץ לאחרונה להקפיא את ההיטל בחודשי החורף הקרובים ולבחון את שיעורי ההתייקרות הצפויים של תעריפי המים. ראש הממשלה עשוי לאמץ את העמדה הסופית שיציג המשרד. המגמה המסתמנת נעוצה בעיקרה מהביקורת הציבורית הנמתחת נגד היטל הבצורת שהושת על הציבור והעלאת תעריפי המים.
 
בלשכת ראש הממשלה נערכו במהלך הימים האחרונים התייעצויות בעניין. בשיחות סגורות התבטא גבאי בעד חשיבה מחודשת של היטל הבצורת והרפורמה בתעריפי המים. שרי ממשלה ואף חברי כנסת מטעם הליכוד טענו כי אין להעלות את תעריפי המים ב-50% בינואר, וכפי שנקבע ברפורמת המים, יחד עם הטלת מס הבצורת.
 
עם זאת יש לציין כי האוצר מתנגד לפי שעה להקפאת המס, אך בכנסת גוברת ההערכה כי בסופו של דבר האוצר יתכופף, מאחר ובבית המחוקקים קיים רוב להקפאת המס ולצמצום ההתייקרות בתעריפי המים.
 
ועדת הכספים עשויה להגיש מחר (ב') הצעת חוק להקפאת היטל הבצורת אשר תעמיד את הממשלה בפני עובדה מוגמרת, במידה ולא תושג הסכמה עמה. הצעת החוק גובשה על ידי הח"כים הרב אמנון כהן, יו"ר הוועדה הרב משה גפני וח"כ הרב אורי מקלב.
 
 
  
  1. 1. ביטול יולי-אוקטובר?
    רונית 08/11/2009 11:21
    אז מה זה אומר על חודשי יולי-אוקטובר - זה יבוטל