יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חיל הים על אנית הנשק שנתפסה: פי 10 מקארין A

ראש מטה חיל הים תיאר את גודל הנס בתפיסת אניית הנשק בשעות הלילה, והשווה למקרה התפיסה הקודם: "כמות אמצעי לחימה שנתפסה הלילה היא פי עשרה מהכמות שהייתה בספינה קארין A" לדבריו, הצוות פעל בתמימות

איתן פריד י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 17:06
גודל הנס: כמות הנשק שהיתה באנייה אשר נתפסה בידי הקומנדו הימי בשעות הלילה הכילה יותר מפי עשרה אמצעי לחימה מאשר הכמות שהיתה על אניית הברחת הנשק הקודמת, קארין A, כך אמר בצהריים ראש מטה חיל הים, תת-אלוף רני בן-יהודה, אשר פיקד על מבצע "ארבעת המינים", במהלכו נתפסה האנייה ששינעה אמל"ח מאיראן ויעדה היה להגיע לידי ארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון לשימוש חבלני נגד ישראל.


לדברי בן יהודה בתדרוך לכתבים אודות מבצע התפיסה, "כמות אמצעי לחימה שנתפסה הלילה היא פי עשרה ואף יותר מהכמות שהייתה בספינה קארין A". על-פי ההערכות במערכת הבטחון, הנשק אמור היה להספיק לחיזבאללה למשך יותר מחודש, והוא נאמד במאות טונות של ציוד צבאי.


תא"ל בן יהודה ספר לכתבים, כי הנשק הוסתר בתוך עשרות מכולות, והוא נאמד במשקל של מאות טונות. לדברי חיל הים, לא נתפסו טילים נגד מטוסים במצבור הנשק שנחשף, ועד עתה נפרקו כ-3,000 רקטות, אשר היוו את תכולתן של אך שליש מעשרות המכולות, בהן הוסתר הנשק המוברח.


ההערכות בחיל הים מהביעות אמון בצוות הספינה, שלדברי התא"ל, לא ידעו כי הם מובילים נשק מוברח. "אנו בטוחים שהצוות לא ידע דבר, ושאפילו
המצרים לא ידעו מה הועמס עליה", אמר תא"ל בן-יהודה "מה שבטוח שהספינה הזאת הייתה במוקמות שונים וסיכנה אנשים שלא ידעו כי בתוכה אמצעי לחימה, אלא סברו לתומם כי מדובר במטען אזרחי רגיל".


בן יהודה תקף את האיראנים, אשר מארצם הגיע המשלוח הצבאי "איראן מוכיחה פעם נוספת שהיא בזה לחוק הבינלאומי ולמועצת הביטחון של האו"ם אשר אוסרת עליה לשלח אמצעי לחימה למדינות אחרות. הם עושים זאת תוך סיכון של אנשים תמימים על גבי האוניות". דברי התא"ל.


דבר הנשק שהיה על הספינה התגלה לאחר שחיל הקומנדו ביצע בדיקה מדגמית של תכולת הספינה ונתקל בנשק. תת האלוף בן-יהודה לא אישר אף לא הכחיש האם תפיסת האנייה היתה פרי מידע מודיעיני או אירעה באקראי.