יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש הממשלה: "הנשק נועד לפגוע בערי ישראל"

ראש הממשלה ושר הביטחון משבחים את חיל הים על תפיסת אוניית הנשק שעשתה את דרכה מאיראן לסוריה. מתברר, כי ישראל ניהלה מעקב מודיעיני ממושך אחר הספינה. חברת הספנות: "אנחנו לא יודעים מה היה באונייה, ומחכים בדיוק כמוכם לתשובות"

אבי משה י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 14:51
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משבח את מערכת הביטחון על מבצע תפיסת אוניית הנשק מול חופי ישראל, סמוך לקפריסין, ואומר כי הנשק הקטלני נועד לפגוע בערי ישראל. את הדברים אמר נתניהו בישיבת הקבינט.
 
גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לתפיסת הספינה עם אמצעי הלחימה, וציין כי הנשק נועד לזירת הטרור הצפונית. מדבריו משתמע, כי הספינה עשתה את דרכה מאיראן לסוריה, ומשם אמור היה הנשק לעבור לידי חיזבאללה. "זוהי הצלחה נוספת מול ניסיונות ארגוני הטרור להתחמש", אמר ברק.
 
נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בעקבות תפיסת אוניית הנשק של חיזבאללה מול חופי ישראל, כי "איראן וסוריה ממשיכות לחזק את אירגוני הטרור ולחסל את השלום במזרח התיכון". פרס הוסיף, כי איראן וסוריה מחמשות ללא הרף את ארגוני הטרור ובראשם את חיזבאללה והחמאס. "לתפיסת האוניה יש חשיבות צבאית ממדרגה ראשונה, אך גם ערך פוליטי: עם עובדות אי אפשר להתווכח", אמר הנשיא.
ובינתיים, מתבררים עוד פרטים על המבצע שהוביל לתפיסת ספינת הנשק. מתברר, כי ישראל ניהלה מעקב מודיעיני ממושך אחר הספינה שיצאה מאיראן. אתמול בבוקר יצאה הספינה מנמל במצרים, לאחר עגינה קצרה. אמש, בשעת לילה מאוחרת, בעת שהספינה עברה סמוך לקפריסין, השתלטו אנשי שייטת 13 של חיל הים על ספינת המשא שנשאה את דגלה של אנטיגואה.
 
לדברי גורמים במערכת הביטחון, ההשתלטות על הספינה נעשתה בקלות, לאחר שאנשי הספינה טענו כי אין להם מושג מה מכילים המכולות הענקיות. כשפתחו אנשי השייטת את המכולות, הם גילו אמצעי לחימה מכל הסוגים.
 
הספינה שייכת לחברה מקפריסין, ולדברי אחד המנהלים בחברה, האוניה הושכרה בלי שמישהו ידע כי מדובר בנשק. "ידענו שאנחנו נושאים קונטיינרים אבל לא רשאים על פי חוק לבדוק מה יש בתוכם. זאת אחריות רשויות המכס בנמלים שאנחנו עוגנים בהם. אנחנו לא יודעים מה היה באונייה, ומחכים בדיוק כמוכם לתשובות", צוטט ב-ynet פניאטויס אמירס, ראש מחלקת אוניות סוחר בחברה.