יום שלישי כ"א בחשון תש"פ 19/11/2019
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד התקשורת: מהפכה בניוד

קיזוז בתשלום עבור רכישת ציוד קצה יינתן כהטבה גם אצל חברה שלא דרכה נקנה המכשיר

איתן פריד י"א בחשון תש"ע - 29/10/2009 16:48

החל מיום א', 1.11.09  החברות הסלולאריות מחויבות  לאפשר למנוי  אשר רכש טלפון סלולארי מידי ספק אחר, לרבות מרשת סלולארית אחרת, לקבל  אותם התנאים וההטבות אשר היה מקבל אילו היה רוכש את הטלפון מהן ,
לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים.


במסגרת מדיניות משרד התקשורת בדבר הרחבת התחרות בשוק הציוד הסלולארי ובמטרה לצמצם את חסמי המעבר של לקוחות בין חברות הסלולר, בחן המשרד במשך תקופה ארוכה את סוגיית הזיקה שבין עסקת הרכישה של ציוד קצה מהחברות הסלולאריות לבין מתן הטבה כספית בדמות זיכוי בגין צריכה של זמן אויר, הטבות בעד שירותים או הטבות אחרות, והשפעתה על התחרות ועל הצרכנים.


כזכור, מבדיקת המשרד עלה, כי החברות הסלולאריות נוטות לכרוך את מכירת המכשירים הסלולאריים  עם מכירת שירותים סלולאריים למנוי. כך, מנוי המצטרף לרשת סלולארית כלשהי (או משדרג את המכשיר שברשותו), רוכש בדרך כלל את המכשיר שלו  כחלק מהסכם ההתקשרות, ובמקביל זוכה להנחה מתמשכת הניתנת לו במסגרת תשלום הטלפון החודשי שלו, אשר נגזרת מהיקף צריכת זמן אוויר על ידי המנוי.


משרד התקשורת פרסם שני שימועים בנדון, ובסיומם הודיע מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, לחברות הסלולאריות על החלטתו, כי "על החברות הסלולאריות לנתק את הזיקה,  בין מכירת טלפון סלולארי בידי המפעיל, לבין מתן הטבות הנוגעות לשירותים סלולאריים, וזאת, באופן שיאפשר למנוי אשר רכש את ציוד הקצה מידי ספק אחר, לקבל אותם תנאים והטבות, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת, בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים".


תיקון רשיון זה משמעותו, שבמקרה שהלקוח מעוניין לעבור לחברה אחרת, ולא עושה זאת בשל הזיכויים הכספיים אותם מקבל בגין צריכת זמן אוויר ואשר מקזזים את התשלום החודשי עבור המכשיר – מעתה לא ייצטרך לשקול שיקול זה ויוכל להמשיך ליהנות מהזיכויים ולעבור.


בכך, למעשה, מנותקת הזיקה בין רכישת ציוד הקצה הסלולרי ובין ספק השירות הסלולרי, והרי שזהו צעד נוסף  בהורדת חסמי המעבר בין החברות, מהפכה אותה החל  להוביל שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס. (ש"ס)


החלטה זו מצטרפת להחלטה הקודמת של משרד התקשורת, שניתנה לפני כשנה ומחצה, על החלטתו לקצר את תקופת ההתחייבות למפעיל הסלולרי מ- 36 חודשים ל- 18 חודשים.


שר התקשורת משה כחלון ציין עוד, כי "החברה הסלולארית תחוייב להציג באתר האינטרנט שלה מידע עדכני בדבר ההטבות שהיא מעניקה למי שרוכש ממנה או מספק אחר ציוד קצה".


משרד התקשורת ציין דוגמא למקרים שונים להתניידות לקוחות סלולאריים כדלהלן:


א. מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסויים  וביקש להצטרף כמנוי לרשת חברה סלולרית.

ב.  חברת הסלולר  מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 3,600 ₪ בפריסה ל-36 תשלומים (100 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 90 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל 199 ₪.

ג. חברת הסלולר תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם הנ"ל בחנות הפרטית זיכוי של 90 ₪, בחודש בו דיבר בסכום של מעל 199 ₪, וזאת במשך 36 חודשים. הטבה הזהה להטבה לה היה זכאי אילו היה רוכש המכשיר ממנה.


תנועה של לקוחות מספק תקשורת אחד למשנהו צפוייה בעקבות ההחלטה החדשה, לאחר שחסמי ההתניידות מורדים בזה אחר זה, וחברות הסלולאר מוכרחות להגמיש את תנאיהם כלפי הלקוחות.

  1. 1. מה זה עוזר לפלפונים הכשרים? [לל"ת]
    יעקב 02/11/2009 19:48