יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש הממשלה על העלאת המסים: לא היה מנוס, צריך לחלץ את המשק מהמשבר

הממשלה אישרה בצהרים את תקציב המדינה, ונתניהו ושריו הבכירים מתפנים לסיכום ביניים: העלאת המסים נועדה לממן את הגדלת הגרעון, התקציב יצמצם את הפגיעה בחלשים וישמור על היעדים הביטחוניים

שמואל ברזל י"ט באייר תשס"ט - 13/05/2009 18:33
שעות ספורות לאחר אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בממשלה, ראש הממשלה מדבר ומסביר את הסיבות להעלאת המסים, אחרי שבמערכת הבחירות הבטיח דווקא הורדת מסים.
 
בפגישה שקיים עם כתבים, שעות אחדות לאחר ישיבת הממשלה אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הממשלה אישרה תקציב אחראי ומאוזן שנועד לצמצם את הפגיעה בחלשים, להוביל את המשק לצמיחה ולמנוע את הגידול באבטלה וכן שמירה על היעדים הביטחוניים של מדינת ישראל.
 
עיקר הביקורת שהוטחה היום על נתניהו, הן מכיוון האופוזיציה והן מכוון ש"ס שהתנגדה לתקציב, היתה בעניין העלאת המסים, ובמיוחד העלאת המע"מ באחוז אחד, וכן הטלת מע"מ על פירות וירקות. על כך אומר נתניהו: "להעלות מסים לא עוזר לי מבחינה פוליטית, אבל לא היה מנוס מהצעד הזה, שהוא כדאי לחילוץ המשק מהמשבר". לדבריו, הגדלת הגרעון היתה הכרחית ואת זאת ניתן לעשות רק באמצעות העלאה מתונה של המע"מ.
 
בתגובה לשאלה, מדוע הוכנסו "עזים" רבים כל-כך לספר התקציב ולחוק ההסדרים, כשמלכתחילה היה ברור שמדובר בגזירות שיבוטלו בסופו של דבר, השיב נתניהו כי מדי שנה מפרסמים שורה ארוכה של גזירות, שבסופו של דבר מתבטלות. "זה כבר ריטואל קבוע שחוזר כל שנה. מפרסמים ספר שמן, ומקבלים ספר רזה", אמר.
 
במפגש עם הכתבים התייחס נתניהו גם להתפטרותו של רם בלינקוב, הממונה על התקציבים באוצר, וביטא את מה שרבים חושבים מזמן: פקידי האוצר חושבים שהם בעלי הבית על המדינה. "יכולים להיות חילוקי דעות בינינו לבין הדרג המקצועי, אבל חיוני שיהיה כאן בעל-בית. מה שלא תעשה, אתה סופג אש בכל מקרה".
 
שרי הביטחון והאוצר שהשתתפו במפגש עם העיתונאים, התייחסו אף הם להתפטרות. שר האוצר שטייניץ אמר, כי בלינקוב "ביצע עבודה כפוית טובה, אבל אנחנו ממשיכים הלאה בכוחות מחודשים". ואילו שר הביטחון ברק אמר, כי "לפעמים יש צורך להיפרד מעובדי ציבור נאמנים, שלא יכולים לעבוד עם ההכרעה שמתקבלת בדרג המדיני".
 
ראש הממשלה ושר הביטחון אמרו עוד, כי בהתאם להתקדמות המצב במשק ולצד שיפור ויציבות, תיבדק האפשרות במרוצת הזמן לשנות כמה מההחלטות שהתקבלו היום בממשלה. "נבחן את המציאות המשתנה מול התוכניות. אם יהיו צרכים נוספים ויידרש שינוי באמצעים, ננקוט בהם", אמר שר הביטחון.