יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הממשלה אישרה את חוק התקציב, שרי ש"ס התנגדו

במשך שעות ארוכות, אל תוך הלילה, דנו שרי הממשלה בתקציב, בחוק ההסדרים וב"עסקת החבילה" בין ההסתדרות לאוצר. סמוך לשעה 11, לאחר 'כיפופי ידיים' בין השרים לאוצר - התקציב אושר. ש"ס התנגדה

שמואל ברזל י"ט באייר תשס"ט - 13/05/2009 11:14
הממשלה אישרה לפני זמן קצר את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים לשנים 2009-2010. 26 שרים תמכו בתקציב וארבעת שרי ש"ס התנגדו.

במהלך ישיבת הממשלה, הצליח ראש הממשלה לשכנע את שר החינוך, גדעון סער, להצביע בעד חוק התקציב וההסדרים, לאחר שכמה מדרישותיו התקבלו על-ידי ראש הממשלה. גם שרי ישראל ביתנו הודיעו כי יתמכו בתקציב, לאחר שבתחילה סירבו להצביע בעד בשל קיצוציםב תקציבי משרדיהם. שרי ש"ס היו היחידים שהצביעו נגד התקציב. שרי המפלגה אף תקפו את שרי העבודה בגין תמיכתם בהעלאת המע"מ, שתפגע בשכבות החלשות.

במהלך הדיונים הממושכים שהחלו אתמול (ג') בצהרים ונמשכו אל תוך הלילה, סוכם כי יתבצע קיצוץ רוחבי בכל תקציבי הממשלה בשיעור של 5%, וזאת כדי לממן חלק מהגדלת יעד הגרעון. במקביל יעלה המע"מ באחוז אחד ל-16.5%, יוטל מע"מ על פירות וירקות (סעיף שטרם ברור אם יאושר), הגדלת תקציב הביטחון במיליארד שקל בשנת 2009 ובמקביל קיצוץ של 750 מיליוני שקלים בשנים 2010 ו-2011 בתקציב הביטחון.
 
יעד הגרעון שהוגדל ב-3% נוספים הוא לשנת 2009 בלבד, כאשר בשנה הבאה יעד הגרעון יגדל בשיעור של 1.7% נוספים בלבד. בנוסף, תקרת ההכנסה החודשית לגביית ביטוח לאומי וביטוח בריאות תגדל עד כ-80 אלף שקל והרוכשים רכבי שטח ורכבים יוקרתיים ישלמו מס גבוה יותר.
 
במקביל, בשעת לילה מאוחרת הושגו הסיכומים בעניין "עסקת החבילה". לפי פרטי העסקה, האוצר הסיר כמה מהגזירות בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים הנוגעים לעובדים ולמעסיקים, ומאידך הסכימה ההסתדרות לוותר בכמה נושאים, ובהם ויתור על דמי הבראה בשנתיים הקרובות. בין הצדדים היתה עדיין מחלוקת בשעת לילה מאוחרת, על רקע דרישת האוצר לבטל לחלוטין את השימוש בחשבוניות ידניות ולחייב את כל העסקים בישראל לעבור לשימוש בחשבוניות ממוחשבות בלבד. באוצר טוענים, כי הדבר יביא לחסכון של 6 מיליארד שקל בשנה, שכן באמצעות החשבוניות הידניות נעשו פעולות רבות שגרמו למדינה לאבד הכנסות ממסים.
 
 

נערי האוצר נחשפו במלוא קלונם

 
 
ובשולי ישיבת הממשלה, נחשפה אמש קלונם של "נערי האוצר", כשניסו לכפות על ראש הממשלה ושר האוצר את השקפת עולמם ולנסות ולחבל בסיכומים שנתניהו הגיע עם ההסתדרות.
 
היה זה כאשר אחד מכלי התקשורת הצליח להקליט שיחה בין רם בלינקוב, הממונה על התקציבים באוצר לבין היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. "זה לא יכול להתנהל ככה מני. אל תהיה פראייר, הוא לחיץ, הוא אדם לחיץ", אמר בלינקוב בשיחה שהוקלטה על-ידי ערוץ 10, והדברים עוררו סערה, וזאת לנוכח הסיכומים שהשיג אורי יוגב, יועצו של נתניהו, עם יו"ר ההסתדרות עיני, בניגוד גמור לעמדת פקידי משרד האוצר, שנאבקו במשך כל היום, בדרכים שונות, כדי לסכל את הסיכומים בין הצדדים שהושגו מאחורי גבם.
 
בהמשך ההקלטה אומר בלינקוב למזוז: "הוא (יוגב) שם לי למשל דרישה לקבל תוספת שכר לחלק מהעובדים בקופת חולים. וזה חלק מההסכם בעסקת חבילה? זאת אותה קופת חולים שמבקשת ממני סיוע ב-500 מיליון. אז בגלל שהם רוצים לקנות את עופר עיני. אתה יודע מה אמרתי להם? פה ראש ממשלה הלך הביתה על דברים יותר פחותים. מה? זה שוחד?"
 
בלינקוב טען מאוחר יותר כי לא התכוון לנתניהו, אך הדברים עוררו כאמור סערה. נראה, כי נתניהו הצליח לחשוף בכך את קלונם של פקידי האוצר, המבקשים להמשיך ולנהל את המדינה כרצונם. "'נערי האוצר' שכחו שיש מישהו שמנהל את המדינה", אומר מקור בלשכת ראש הממשלה, שלא הסתיר את חיוכו כאשר שמע על השיחה שהוקלטה. "נגמרו הימים שהם יקבעו לכל משרדי הממשלה, כולל לראש הממשלה, מה לעשות. יש מדיניות והם צריכים לפעול לפי ההנחיות", אמר.