יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

" עוד נתגעגע להיטל הבצורת"

רשות המים עומדת להמיר את היטל מס הבצורת בהעלאה תמימה של תעריפי המים באופן רוחבי? רשות המים אומרת שלא, ארגון עובדי המים טוען שכן

איתן פריד ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 13:49

" עוד נתגעגע להיטל הבצורת" כך אומרים היום (ה') מטעם ארגון עובדי המים  המתייחס לנושא לתחזיות המבטיחות חורף גשום במיוחד לשנת ה'תש"ע, מה שמביא את שר התשתיות מבטיח להקפיא את מס הבצורת, הידוע בשם היטל על צריכה עודפת וטוענים, כי לאנחת רווחה אין עדיין מקום, משום שהמס, בסך הכל, יומר באופן בלתי צודק לעלות נוספת לכל קוב מים נצרך, אף שלא בכמות המהווה חריגה מן הכמות הרגילה, עליה, במסגרת היטל מס הבצורת, היו אמורים האזרחים לשלם תשלום רגיל, נמוך יותר.


"רשות המים ומשרד התשתיות שכחו לציין "עניין פעוט וחסר חשיבות" אומרים בארגון: "החל מינואר 2010 בכוונתם להכפיל את מחיר המים מ-4 ₪ לקוב ל- 8 ₪".


הדברים נאמרו גם בעקבות דבריו של פרופ' אורי שני, מנהל רשות המים, אשר טען כי פתרון משבר המים כרוך בעלויות רבות, אשר מעמידות את העלאת תעריפי המים בסימן של הכרח חיוני. "אם היה מצב שאזרח היה פותח את הברז ולא היו מים הציבור היה מבין את עומק המשבר, אין פתרונות פלא, מחירי המים חייבים לעלות, פתרון המשבר עולה כסף. הבעיה של רשות המים היא שהיא מנהלת את המשבר "טוב מדי" אם היה מצב שאזרח היה פותח את הברז ולא היו מים הציבור היה מבין את עומק המשבר".


לדברי שני, תעריפי המים " יהיו אחידים בכל הארץ וכן תהיה אחידות באגרת הביוב. תעריפי המים יפורסמו ב- 1.1.2010 ויתבצע עד למועד זה שימוע ציבורי בנושא".


"עוד בטרם טפטף אפילו אחוז בודד מכמות המשקעים שצופות התחזיות לחורף הקרוב וכבר מבטיחים לנו להקפיא את היטל הבצורת, שלידתו בחטא מלכתחילה." דברי ארז וייסמן, מנכ"ל הארגון, "נראה כי שכחה היא זו שגרמה ליו"ר הרשות להשמיט את העובדה הפעוטה שהחל משנת 2010 נשלם על המים שלנו הרבה, הרבה יותר. מים, ממש כמו אוויר, הם משאב בסיסי ומחירם חייב להיות שווה לכל נפש. לצערי, למרות המצב הכלכלי החמור, הממשלה עדיין לא הבינה כי מים אינם מצרך לעשירים בלבד וגם תושבי הפריפריה זכאים להשתמש בהם, מבלי לקחת משכנתא לשם כך ".

וייסמן הדגיש, כי על פי התקנות שבכוונת רשות המים להחיל,  החל מהראשון לינואר 2010 יחושבו עלויות המים על-פי שני תעריפים  -תעריף בסיסי נמוך של 3.6 ₪ עבור הקצבה של 2.5 קוב לנפש לחודש, ותעריף גבוה של 8 ₪ על צריכת כל קוב נוסף. "אם אכן תוקפא גביית היטל הבצורת, יצטרך מישהו ברשות המים להסביר לציבור מה ההבדל בין 'היטל על צריכה עודפת' ל'תעריף גבוה עבור צריכה נוספת', כי אני אינני רואה כל הבדל. מאחר שצריכת המינימום שבמינימום לאדם היא 5 קוב לחודש, הרי שלהערכתי החל מינואר הקרוב אנחנו עוד נתגעגע להיטל הבצורת".

בארגון עובדי המים מציינים כי מחיר המים שיוחל בתחילת 2010 יכלול בתוכו גם קרן לשיקום מערכות המים והקמת מתקני ההתפלה. וייסמן: "יפה מצד המדינה שהתחילה ליזום ולבנות תשתיות , גם אם באיחור של 20 שנה, אולם משום מה החליטו במדינת ישראל כי אנו האזרחים נממן את פיתוח תשתיות המדינה במקום שהמדינה תהיה זו שמספקת שירותים ותשתיות לאזרחיה, כפי שמקובל במדינות מתוקנות." תשתיות וחזון הם צורך קיומי לעם ולמדינה ,אולם הם אינם יכולים להיבנות על גבם של האזרחים ולא הם צריכים לממן אותם באופן מיידי וישיר . זהו תפקידה של המדינה".

  1. 1. בקרו באתר המחשבון ולמדו בכמה יתייקר חשבונכם
    משמ 24/10/2009 10:46
    http://www.watercalc.co.il/