יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מדוע לא מפריטים את קווי התחבורה בין ירושלים לבני-ברק?

הרב מוזס התלונן בכנסת: לא מקדמים רכבת למירון, לא מפריטים את הקו לב"ב ומזלזלים בתושבי ירושלים

ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 16:17
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (ד') לדיון בנושא הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית. במהלך הדיון הציגו נציגי משרד התחבורה לחברי הכנסת מצגת ובה נתונים על התוכניות המקיפות של המשרד לקראת שדרוג, ארגון מחדש וייעול מערכות התחבורה הציבורית, תוך יצירת שלוביות בין אמצעי ההסעה השונים. הצגת הנתונים כללה ניתוח מספרי נוסעים, נסיעות, ממדים שונים לאומדן עלויות וכו'.
 
במהלך הדיון ביקש ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס את התייחסותו של שר התחבורה למערך התחבורה בקרב האוכלוסייה החרדית. "הצרכן הגדול ביותר של התחבורה הציבורית הוא הציבור החרדי. זהו ציבור שברובו אינו ממונע ומורכב ממשפחות ברוכות ילדים. השינויים שבוצעו לאחרונה באזור ירושלים לא תואמו עם הצרכנים העיקריים. ראוי לציין לשבח את חברת אגד שהסיעה כ-600,000 איש, בהצלחה, בתקופת החגים אל הכותל, אך למרבה הצער, במהלך שינויי התחבורה שבוצעו בירושלים נותקו שכונות רבות מהקווים המובילים חזרה מן הכותל לשכונות המרכז. מתפללים רבים שהשתמשו בשנים האחרונות בקו 2, נאלצים עתה מששונה מסלולו, לכתת רגליים בדרכם חזרה מן הכותל".
 
לח"כ הרב מוזס היו גם תלונות בעניין קו 402. "קו בני-ברק–ירושלים הוא הקו הרווחי ביותר של התחבורה הציבורית. יעידו על כך אגד ודן. אך אליה וקוץ בה: ההפעלה על-ידי שני מפעילים היא בבחינת 'קדירא דבי שותפי'", אמר, והזכיר לשר התחבורה את הבטחתו מעל בימת הכנסת לפני כחצי שנה, כי תוך שלושה חודשים יפורסם מכרז להפרטת הקו.
 
גם אל החסמים הבירוקרטים התייחס ח"כ הרב מוזס וביקש כי במסגרת הרפורמה יזורזו ההליכים המאפשרים הפעלת קו תחבורה חדש בכל מקום בארץ בהתאם לצורך, ללא עיכובים מיותרים. בנוסף, ביקש לזרז את הקמת הרכבת למירון, משום ש"מיליון מבקרים מגיעים מידי שנה למקום והם בהחלט ראויים להיכלל בתכנון העתידי של קו הרכבת", אמר.
 
שר התחבורה לא השיב על כל הנושאים שהועלו על-ידי הרב מוזס והורה לאלכס לנגר, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, כי יבדוק אותם וישיב עליהם בהקדם. עוד סוכם כי תתקיים פגישה בין הנהלת המשרד וח"כ מוזס על מנת ללבן ולמצוא פתרונות לבעיות שהושמעו על ידו.