יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משלחת שרים תציג מדיניות הרווחה והתעסוקה של ישראל בפני ה-OECD

משלחת שרים תציג בפריז את מדיניות התעסוקה והרווחה של ישראל בפני ארגון ה-OECD

דוד שמואלי ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 11:31
משלחת רמת דרג בראשות שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג והשר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן תציג בפריז ביום ה' הקרוב את מדיניות התעסוקה והרווחה של מדינת ישראל בפני ועדת התעסוקה העבודה והרווחה של הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי ה-OECD.
 
הדיון הינו חלק מתהליך ההצטרפות של ישראל כחברה בארגון ה-OECD, בו חברות 30 מדינות שחולקות מחויבות לערכים של דמוקרטיה, שקיפות ודבקות בערכי כלכלת שוק ופיתוח כלכלי. כזכור, ישראל הוזמנה בנובמבר 2007 לפתוח במו"מ על הצטרפות לארגון ביחד עם ארבע מדינות נוספות: צ'ילה, אסטוניה, רוסיה וסלובניה. המשלחת הישראלית, שתכלול פקידים בכירים, תציג את המדיניות של ישראל ותתייחס לאתגרים המרכזיים שלה בהשוואה למדינות הארגון.
 
ועדת התעסוקה והרווחה הינה אחת מתוך 18 ועדות ב- OECD אשר בוחנות את התאמתה של ישראל לנורמות ועקרונות המקובלים בארגון (מבחינת חקיקה, מדיניות והיישום בפועל). הדיון הצפוי באוקטובר מהווה שלב מתקדם ומכריע בהליך הבחינה ע"י ועדת ELSA, לקראת גיבוש המלצתה למועצת ה- OECD.
 
במהלך הדיון השרים וחברי המשלחת יתייחסו בהרחבה לנושאים הנוגעים למדיניות ישראל בתחומים של תעסוקה ורווחה, ויענו על שאלות נציגים ממדינות ה-OECD. צפוי דיון במגוון נושאים לרבות עובדים זרים, זכויות סוציאליות, מגמות בשוק העבודה, זיעור ההשתתפות בשוק העבודה, זכויות בני מיעוטים, תוכניות הכשרה מקצועית, שוויון הזדמנויות בעבודה ועוד.
 
בחודשים האחרונים קדמה לשימוע עבודת מטה נרחבת של כל משרדי הממשלה הנוגעים לעניין, בשיתוף פעולה עם מזכירות ארגון ה-OECD, לרבות אירוח של משלחת מקצועית של מזכירות הועדה בחודש אפריל השנה על ידי משרד התמ"ת.
 
שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, יציג את התמורות שחלו בשנים האחרונות בישראל בהתמודדות עם האתגרים החברתיים תוך נקיטת מדיניות אקטיבית להגברת השילוב החברתי של קבוצות חלשות ומניעת אפליה. בין היתר יתייחס הרצוג לשילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, טיפול בילדים ונוער בסיכון, שיתופי פעולה עם המגזר השלישי והתמודדות עם השלכותיו החברתיות של המשבר הכלכלי העולמי.
 
השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן יציג בוועידה את התכניות והמאמצים להגברת התעסוקה ושילובם של אזרחי ישראל הערבים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי עם דגש על תעסוקת הנשים.