יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הקרב על התקציב: קיצוץ תקציבי הישיבות - או פירוק הממשלה

ח"כ הרב מוזס רומז בנאום בכנסת, כי הממשלה עלולה להתפרק אם יאושר הקיצוץ החריג בתקציב הישיבות : "אני בטוח שהממשלה איננה מעוניינת להתפרק בשביל ה-300 מליון שקל. היה לנו הסכם, כבדו אותו". סגן השר איילון: הכל בגלל השפעת ומשבר הכלכלה בארץ ובעולם

דוד כץ כ"ו בתשרי תש"ע - 14/10/2009 16:43
ועדת הכספים של הכנסת תדון בימים הקרובים בקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות בסכום של 300 מיליוני שקלים והקיצוץ הרוחבי של 2 אחוז בכל משרדי הממשלה. כך החליטה מליאת הכנסת, בתום דיון שנערך במסגרת הצעה לסדר של יו"ר סיעת "יהדות התורה", ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס.
 
בדבריו במליאה, התייחס ח"כ הרב מוזס אל העדר הפרופורציה בין הקיצוץ החד שיחול על תקציב הישיבות מול הקיצוץ הכללי ואל הפרת ההסכם הקואליציוני: "שלושה חודשים בלבד חלפו מאישור התקציב לשנים 2009-2010 בכנסת, וכחצי שנה מהחתימה על ההסכמים הקואליציוניים. עוד לא יבשה הדיו והם כבר מופרים! הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של 2 אחוז בתקציב משרדי הממשלה, ו-20 אחוז מהכספים הקואליציוניים. כ-315 מיליון שקל יקוצצו מתקציב הישיבות. זהו שליש מתקציב הישיבות כולו, העומד על 975 מיליון שקל. תקציב משרד החינוך עומד על 27 מיליארד וגובה הקיצוץ בסופו של דבר יהיה רק 24 מיליון", אמר.
 
הרב מוזס הוסיף: "ימים ארוכים ישבנו בכנסת עד שאישרנו את התקציב. מה קרה שחסרים פתאום 2 מיליארד שקל? לא ידעו זאת קודם? האם חסרים מקורות בביטחון כדי לממן את החסרים של תקציב הביטחון? ישנם שטחים השייכים למשרד הביטחון במרכז הארץ היכולים להניב סכומים בלתי-מבוטלים שיענו על החסר. מדוע לא למכור שטחים במזרח העיר אלעד ולצוד שתי ציפורים במכה אחת: גם להעשיר את תקציב הביטחון וגם להפשיר קרקעות לבינוי?", שאל.
 
ח"כ הרב מוזס בירך את שר החינוך על שהצליח להעמיד את גובה הקיצוץ של משרד החינוך על 24 מליון ולא כפי שתוכנן, "אך מדוע הראשון בסולם הקיצוצים הוא עולם הישיבות? איפה הסימטריות? האם הממשלה היא כמו אותו רב חובל שבשל סער הים השליך את הטלית והתפילין לים על מנת להקל את המשא? מדוע לחבוט בתקציב הישיבות", המשיך הרב מוזס לחבוט בממשלה בה מפלגתו חברה בכירה.
 
ח"כ הרב מוזס הוסיף כי סיעת יהדות התורה החליטה לגבות את יושב ראש ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, למנוע אישור הקיצוץ בוועדה ולדחות מכל וכל את הפרת ההסכם הקואליציוני. "אני בטוח שהממשלה איננה מעוניינת להתפרק בשביל ה-300 מיליון שקל" - אמר.
 
סגן השר דני איילון השיב בשם הממשלה ושר האוצר, ואמר כי למרות אישור התקציב הדו-שנתי, מחייב המצב בעולם ובארץ התאמות ועדכונים. "משימות הביטחון ובעיית הבריאות העולמית של מגפת השפעת מחייבים תשומות עצומות", אמר.
 
בדיון במליאה התפתח דין ודברים כשחברי הכנסת מיהדות התורה מצטרפים אל ח"כ הרב מוזס, אשר דרש בתוקף לקבל תשובה ברורה מדוע הקיצוץ בתקציב הישיבות הוא ללא כל פרופורציה ומדוע הופרו ההסכמים הקואליציוניים.
 
לסגן השר איילון לא הייתה תשובה ברורה והוחלט פה אחד כי ההצעה תועבר לדיון בועדת הכספים.
 
 

הרב גפני: האוצר מתנהל כמו "פיל בחנות חרסינה"

 
 
ובתוך כך, תוקף יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני, את התנהלות משרד האוצר בקיצוץ תקציב המדינה. בראיון לעיתון "כלכליסט" אמר הרב גפני, כי לא הופתע מעצם הקיצוץ, "אבל כן הופתעתי מחוסר השכל בעבודת ההכנה שלו - לא לדבר עם אף אחד, להתנהל כמו פיל בחנות חרסינה, לפגוע על ימין ועל שמאל בשותפים שלך. בדיעבד אני שמח שלא התייעצו איתי, כי אין לי מחויבות לקיצוץ הזה, אי אפשר להגיד לי - היית בסוד העניינים, אז תאשר. אני לא חושב שהקיצוץ הזה הוא משהו שאנחנו צריכים לאשר במתכונת הנוכחית".
 
הרב גפני התייחס לעובדה שהממשלה כבר אישרה את הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה, וציין כי הממשלה לא רלבנטית מבחינתו. היא הגוף המבצע, אין מושג כזה 'הממשלה החליטה, אז זה מה שיהיה'. לא היינו חותמת גומי של משרד האוצר וגם לא נהיה. אני חושב ששר האוצר עשה שגיאה, אין לי מושג למה, אבל אני בטוח שהיא תתוקן".

בתחילת השבוע פורסם ב"אתרוג", כי יו"ר ועדת הכספים מסרב לשבץ על סדר יומה של הוועדה את החלטת הממשלה על הקיצוץ בתקציב המדינה על סך שני מיליארד שקל בתקציב המדינה. זאת, לאור התנגדותו לקיצוץ בשל היותו פוגעני במיוחד לתקציבי הישיבות, שם, על פי תכנית הממשלה, יחול קיצוץ בן 314 מיליון שקל. לפני חג הסוכות הצהירו מקורבי הרב גפני, כי "הקיצוץ במתכונתו הנוכחית לא יעבור בוועדת הכספים".
  1. 2. מה לא עושים בשביל כותרת באתרוג...... [לל"ת]
    זלמן 14/10/2009 18:09
  2. 1. איום סרק
    מגיב סדרתי 14/10/2009 18:01
    האיום המרומז של מנחם לייזר הוא איום סרק.
    מישהו מאמין שהח"כים המסורים של יהדות התורה יתנתקו כל כך מהר מעטיני הממשלה?
    אחרי שליצמן התאהב בשפעת, גפני בשררה, פרוש בחינוך ומוזס בנאומים חוצבי הלהבות, הא וגם מקלב בפעילות השקטה - אתם באמת חושבים שהם יעזבו בגלל 300 מיליון שקל?
    מצד שני, על החבר'ה האלה אני מאמין הכל.