יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד האוצר: הפיס פועל בניגוד לחוק

משרד האוצר הגיב לבג"ץ על עתירת הפיס, וטוען: "מפעל הפיס הוא בבחינת גולם שקם על יוצרו"

אבי משה כ"ג בתשרי תש"ע - 11/10/2009 20:38
משרד האוצר מתנגד לשיטת ההגרלות החדשה של הלוטו, המקטין את הסיכויים לזכות בפרס הגדול. כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ, נגד עתירת מפעל הפיס, המבקש להורות למשרד האוצר להמשיך בפרסום ההגרלה לשנה נוספת.
 
כבר לפני למעלה משנה הודיע הפיס למשרד האוצר על כוונתו לבצע שינויים מהותיים בהגרלת הלוטו, כשבמסגרת זו יקטנו סיכויי הזכייה. למרות שמנכ"ל משרד האוצר דרש להפסיק מיידית את ההגרלה במתכונת החדשה, במפעל הפיס התעלמו מההוראה.
 
לפני מספר שבועות עתר מפעל הפיס לבג"ץ, בדרישה להורות לאוצר לאשר את ההגרלה החדשה עד סוף השנה הבאה ובמקביל להמשיך בהגרלה הנוכחית עד לסיום הדיונים בעתירה.
 
שר האוצר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו, ירום אריאב, הגישו אחר הצהרים את תשובתם לבג"ץ. השניים טוענים כי בישראל חל איסור על הימורים, למעט הגרלות מפעל הפיס והטוטו, בהתאם לאישורים ממשרד האוצר.
 
שטייניץ ואריאב מציינים בתשובתם לבג"ץ, כי מפעל הפיס החל בשיטת ההגרלה החדשה למרות התנגדות האוצר ולמרות דרישת האוצר להפסיק את ההגרלה, במפעל הפיס התעלמו מההוראה. "מפעל הפיס הוא בבחינת גולם שקם על יוצרו, הן על המחוקק והן על משרד האוצר. מפעל הפיס החליט כי הוא שיקבע לעצמו את תנאי ההגרלות וכי לא ניתן לשנות את התנאים שהוא קבע לעצמו", נאמר בתשובת משרד האוצר, הקובל על שהפיס עושה ככל העולה על רוחו ובניגוד לחוק.