יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אולמרט אישר העברת 50 מיליון שקל לרצועת עזה

הכסף ישמש לתשלום משכורות עובדי הרשות הפלשתינית. הימין: חיזוק ארגוני הטרור

דוד כץ י"ג באייר תשס"ט - 07/05/2009 08:25
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר אמש להעביר 50 מיליון שקל לרצועת עזה, למרות הביקורת מצד מפלגות הימין. מדובר בכסף שאמור להגיע למוסדות הרשות הפלשתינית בהתאם להסכמים בינלאומיים עליהם חתמה ישראל בעבר, ובהם כספי מסים שישראל גובה עבור הרשות.
 
אמש פורסם, כי יועברו לבנקים ברצועת עזה סכום כסף של 50 מיליון שקלים. מדובר בכספי מסים שישראל גובה במעברי הגבול עבור הרשות והוא מיועד לתשלום משכורות עובדי הרשות הפלשתינית ברצועת עזה. בנוסף, אמורה ישראל להעביר סכום כסף דומה מהאו"ם עבור שכר עובדי אונר"א.
 
העברת הכסף נתקלה, כמובן, בביקורת ציבורית מימין. במהלך הקדנציה הקודמת, הוטחה ביקורת חריפה בראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ובשר הביטחון אהוד ברק, על העברת הכספים לידי הבנקים ברצועת עזה, בטענה כי מדובר בכסף המגיע לחמאס. אמש טענו גורמים בימין, כי הכסף מגיע בסופו של דבר לחמאס. "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" טוען בנוסף, כי חלק מהכסף המוזרם לבנקים בעזה, מגיע גם לבנק שהחמאס פתח לפני כחודש, וכי הממשלה מחזקת את ארגון הטרור הפועל נגד ישראל.
 
בלשכת ראש הממשלה טוענים כי אין מדובר בהעברת כסף לחמאס, לא בהעברת כספים לתשלום משכורות עובדי הרשות הפלשתינית, וכי הפלשתינים הפעילו לחצים גדולים, גם באמצעות גורמים בינלאומיים, ובהם טוני בלייר, שליח הרביעיה הבינלאומית, להעביר סכום גדול בהרבה, של כ-200 מיליוני שקלים – ולבסוף נתניהו אישר העברת סכום קטן בהרבה: רק 50 מיליוני שקלים.