יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: "הדו"ח מעיד על מחבריו ושולחיהם"

שר החוץ מגיב לראשונה הבוקר על דו"ח גולדסטון החמור שפורסם השבוע, ולפיו מדינת ישראל מואשמת בפשעי מלחמה. "לדו"ח גולדסטון אין כל ערך משפטי, עובדתי או מוסרי, ויותר משהוא מעיד על מדינת ישראל הוא מעיד על מחברי הדו"ח ושולחיהם"

דוד שמואלי כ"ח באלול תשס"ט - 17/09/2009 08:14
שר החוץ וסגן ראש הממשלה אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (ה') לראשונה על ממצאי וועדת גולדסטון שהוקמה לבחינת אירועי "עופרת יצוקה". בדבריו אמר כי "ועדת גולדסטון היא ועדה שהוקמה במטרה למצוא את ישראל אשמה בפשעים שנקבעו מראש, וחברי הוועדה לא נתנו לעובדות לבלבל אותם".
 
שר החוץ, השוהה בימים אלה בביקור במספר מדינות בבלקן, אמר כי מסקנות הוועדה היו צפויות. ליברמן האשים את חברי הוועדה שהרכיבו את הדו"ח החמור בשירות מטרותיהן של מדינות אינטרסנטיות.
 
"כל מטרת הדו"ח, למן הרגע שהוחלט לכתוב כזה, הייתה לקעקע את דמותה של ישראל בשליחותן של מדינות שהמושגים 'זכויות אדם' ו'מוסר לחימה' כלל אינם מופיעים בלכסיקון שלהן", הטיח בחריפות שר החוץ.
 
"אני יכול לומר בפה מלא, וכך גם כל אדם הבוחן את הדברים בצורה אובייקטיבית, כי צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, והוא נאלץ להתמודד עם הטרוריסטים השפלים ביותר, השמים להם למטרה להרוג נשים וילדים, ומסתתרים מאחורי נשים וילדים", הוסיף ליברמן.
 
ליברמן המשיך בתגובתו החריפה ואמר כי "דו"ח גולדסטון רוצה להחזיר את האו"ם לימיו האפלים, שבהם נקבע בו, גם כן בהנהגתן של מדינות אינטרסנטיות, כי הציונות היא גזענות". לדבריו, "לדו"ח גולדסטון אין כל ערך משפטי, עובדתי או מוסרי, ויותר משהוא מעיד על מדינת ישראל - הוא מעיד על מחברי הדו"ח ושולחיהם".
 
תגובתו החריפה של ליברמן הינה חלק משורה של גינויים והתקפות מצד בכירים במדינת ישראל. מתקפת הגינויים נמשכת ברציפות מאז פורסם הדו"ח באמצע השבוע הנוכחי. המתקפה ההסברתית הזו מתואמת עם הגורמים הרלוונטיים בישראל, ונועדה למזער את הנזקים האפשריים שהמסמך החמור עשוי לעולל לישראל, ביניהם לבכירי השלטון בתקופת המבצע בעזה ואף לקצינים בכירים בצה"ל.