חדשות
'גילוי נאות', גם בחשבון הטלפון
החל מהשבוע יחויבו כל חברות התקשורת לציין בחשבון הטלפון מתי מסתיימת ההתחייבות של הלקוח לחברה
משה שוורץ כ"ד באלול תשס"ט - 13/09/2009 14:54
החל מה-15.9.09 יחויבו כל חברות התקשורת בישראל לציין בחשבון הטלפון את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה התשלום שיידרש המנוי לשלם אם יבקש להפסיק את התקשרותו עם החברה. "מדובר בשינוי מהותי וחשוב. ציבור הצרכנים בישראל יקבל חשבון פשוט יותר, ובו מידע מקסימאלי", אומר שר התקשורת, משה כחלון.
בסוף השבוע הקרוב ייכנס לתוקפו השלב הראשון בתקן 'גילוי נאות' בחשבון הטלפון, בעקבותיו תחויבנה חברות התקשורת לציין פרטים נוספים ללקוחות פרטיים, מעבר למידע אשר מצוין היום בחשבון, שיסייעו לקהל הצרכנים להחליט לגבי כדאיות המשך התקשרותם עם החברה.
במסגרת שלב זה יוצגו בכל חשבון טלפון הפרטים הבאים: משך תקופת ההתחייבות ומועד סיומה והתשלום אשר יידרש המנוי לשלם אם יבקש לסיים את התקשרותו עם חברת התקשורת לפני תום תקופת ההתחייבות לחברה או לתכנית התעריפים
בנוסף, חברות התקשורת יחויבו להגיש למנוי פירוט בכתב לגבי אופן חישוב דמי היציאה תוך 14 יום מיום שהגיש המנוי בקשה לסיום התקשרותו עם החברה, למוקד שירות הלקוחות או לאחראי לטיפול בתלונת הציבור של בעל הרישיון.
מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: "משרד התקשורת רואה בצעד זה נדבך חשוב, ואחד הצעדים החשובים להגברת השקיפות לציבור הצרכנים בישראל. מתאריך ה-31.12.09 ייכנס לתוקף התקן של 'גילוי נאות בחשבון הטלפון' שבעקבותיו חברות התקשורת יחויבו לספק לצרכנים חשבון ברור ומפורט יותר".