שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר החוץ הספרדי ביטל את פגישתו עם שר החוץ ליברמן

שר החוץ הספרדי נועד ברמאללה עם הנהגת הרשות הפלסטינית אך ביטל את פגישתו עם שר החוץ ליברמן

אבי משה כ"א באלול תשס"ט - 10/09/2009 16:35

בוטלה פגישה שתוכננה למחר בין שר החוץ, אביגדור ליברמן, לבין שר החוץ של ספרד, מיגל מורטינוס. משרד החוץ שדיווח בצהרים על הפגישה הצפויה, הודיע כעבור זמן קצר על ביטול הפגישה.

יועץ התקשורת של שר החוץ, צחי משה, מסר ל"אתרוג", כי מורטינוס התקשר בצהרים לשר החוץ ליברמן והתנצל על כי הוא נאלץ לקצר את ביקורו בישראל, לבקשת ראש הממשלה הספרדי, כדי להשתתף בפגישות מדיניות בספרד.

"השניים שוחחו השבוע מספר פעמים בטלפון בעניינים שוטפים וימשיכו לקיים את הקשר הטוב בין הצדדים", מסר יועץ התקשורת, בניסיון להסביר את סיבת ביטול הפגישה. כלי תקשורת דיווחו, כי מורטינוס הוחזר לספרד לקראת ביקורו של מנהיג ונצואלה, הוגו צ'אבס, בסוף השבוע.

אתמול (ה') ביקר שר החוץ הספרדי ברשות הפלסטינית ונועד עם היו"ר אבו-מאזן ועם הממונה על השיחות עם ישראל סאאב עריקאת. מורטינוס אמר, כי אי-אפשר לחכות עוד 18 שנים מאז ועידת מדריד, ועדיין לא קמה המדינה הפלסטינית בגבולות 67'.

סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא מדווחת, כי במסיבת עיתונאים ברמאללה אמר שר החוץ של ספרד, כי יש לקיים את ההסכמים הבינלאומיים שחתמה ישראל, אם זה מפת הדרכים, או היוזמה האמריקאית של הממשל החדש. "ספרד והאיחוד האירופאי, עושים מאמצים רבים ותומכים במאמצים כדי שהעם הפלסטיני ישיג את מטרתו להקמת מדינה עצמאית", אמר מורטינוס.

עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחצים על ממשלת ישראל להפסקת הבנייה בישובים היהודים בשטחים וליישם  את ההסכמים הבינלאומיים עליהם חתמה. "ישראל עדין מפרסמת מכרזים להקמת דיור בהתנחלויות", אמר עריקאת.