יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האמריקנים על פגישת מיטשל-מולכו-הרצוג: "היתה פגישה טובה"

בניו-יורק נפגשו הלילה שליחי ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק מולכו ומייק הרצוג, עם השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל. משתתפי הפגישה אשררו את מחויבותם לשלום כולל ולצעדים מעשיים שכל הצדדים צריכים לבצע לקראת המטרה הזו", אמר דובר מחלקת המדינה

דוד שמואלי י"ד באלול תשס"ט - 03/09/2009 07:32
פגישה טובה – כך מגדירים במחלקת המדינה האמריקנית את פגישתם של עו"ד יצחק מולכו ותת-אלוף מייק הרצוג, שליחי ראש הממשלה ושר הביטחון, הלילה בארה"ב עם השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל.
 
השלושה נפגשו הלילה בבניין האו"ם בניו-יורק. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, איאן קלי אמר לאחר הפגישה: "זו היתה פגישת המשך לזו שקיים הסנאטור מיטשל עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר בלונדון. משתתפי הפגישה אשררו את מחויבותם לשלום כולל ולצעדים מעשיים שכל הצדדים צריכים לבצע לקראת המטרה הזו".
 
קודם לכן נפגשו הרצוג ומולכו בוושינגטון עם גורמים בכירים בבית הלבן, ודנו במאמצים להתקדם לקראת הקפאת הבניה בהתנחלויות.

הדיונים בפגישה בין השלושה נסובו סביב השאלות הקשות הנוגעות להסדר העתידי בסוגית ההקפאה. בין היתר עסקו בשאלה מה יקרה באם לא תושג הסכמה בתקופה הקרובה – לכמה זמן תינתן ההקפאה הניסיונית בגושי ההתנחלויות הגדולות? כמה זמן תימשך תקופת ההקפאה הרשמית? ששה או תשעה חודשים. מה יקרה לאחר מכן במידה והצד הערבי לא ימלא את חלקו בעסקה?
 
המסר העיקרי המשודר מצידם של הארמקנים: הכל בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברצונו יגיע להסדר ויכונן מחדש את יחסי ישראל-ארה"ב או לחילופין התסריט המביך אותו חזינו בחודשים האחרונים רק יילך ויחריף.
 
"זהו רגע חשוב לנתניהו, תלוי במה שיחליט. הוא עשוי לסלול יחסים מאוד חזקים עם אובמה ובפוטנציה להיות דמות היסטורית בישראל", אמר אחד הבכירים האמריקניים בראיון לכלי תקשורת באמריקה. אחר צוטט כאומר כי זו הזדמנות נדירה לנתניהו "ליצור מערכת יחסים מאוד חשובה וחיובית עם הנשיא".
 
גורם נוסף אמר כי "אנחנו על סף משהו שהוא באמת חיובי. אנחנו יודעים באופן בסיסי כיצד ייראה ההסכם ואנחנו קרובים אליו. הרבה מונח על כף המאזניים בכל הקשור ליחסים בין המדינות ולגבי תכני המאמץ לשלום".