יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ועדת הכספים זועמת: מפעל "תדיראן" יועתק מעפולה לסין

ועדת הכספים דורשת מהממשלה להתערב למניעת העתקת מפעל תדיראן מעפולה לסין: יפוטרו מאות עובדים

שמואל ברזל י"ג באלול תשס"ט - 02/09/2009 15:47
ועדת הכספים של הכנסת קיימה בצהרים דיון מיוחד אודות סגירת מפעל 'תדיראן' בעפולה והעברת המפעל לסין. בדיון השתתפו ח"כים רבים, שהביעו את מחאתם וכאבם מהעובדה כי מאות עובדים יאבדו את מקום עבודתם. כמה חברי ועדה טענו, כי המדינה אינה עושה די להפסקת תופעת עזיבת המפעלים מישראל לארצות אחרות.
 
בראשית הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי כינס את הדיון לבקשת ח"כ ציון פניאן וח"כ אלי אפללו ולאור חשיבות העניין ובתקופה הקרובה הועדה תדון בכל נושא התעשייה הישראלית, הייצור המקומי והדרכים לעודד את המפעלים להמשיך את פעילותם בישראל.
 
ח"כ ציון פניאן אמר כי עזיבת המפעל מעפולה מהווה מכת מוות כלכלית לעיר. מנכ"ל החברה דני גולדשטיין אמר כי מאז שנת 2003 כ-70 אחוזים מהמזגנים מיובאים מסין והמחירים ירדו בעשרות אחוזים בעקבות כך. "בנוסף לכך, קריסת הנדל"ן בעולם פגעה אף היא בתחום המזגנים, כך גם הירידה בשער הדולר והמיתון הכללי במשק. בעקבות כל זאת ובנסיבות כלכליות נוספות הוחלט להעתיק את החברה לסין, ובעקבות כך יפוטרו כמאתיים עובדים מקרב 350 הפועלים כיום", אמר גולדשטיין.
 
מאיר כהן, נציג העובדים במפעל תדיראן, אמר כי מדובר באסון כלכלי למאות העובדים בחברה. "קיים גוף המעוניין לרכוש את המפעל, ועל הועדה להקים צוות שיפעל יחד על מנת להקל על הגוף החדש ולעודדו לרכוש את המפעל כדי להמשיך את התעשייה ולדאוג לכך שהעובדים לא יפוטרו". אמר.
 
נציג משרד האוצר, ערן פולק, אמר כי זאת יומרה לנסות ולהתחרות בתחרות בעולם ובהטבות השונות שמעניקים מדינות אחרות למפעלים. "מדובר בהחלטה עסקית של המפעל וזאת זכותה", אמר פולק.
 
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, אמר בתום הדיון כי אי התערבות ממשלתית במקרה הזה היא "איננה אנושית ולא יהודית". לדבריו, "תדיראן הוא מקרה אחד בודד אמנם, אך יגרור בעקבותיו מפעלים נוספים שיעזבו את ישראל. אין אפשרות שהמדינה תעמוד בצד ולא תתערב למנוע את פיטוריהם של מאות עובדים ערב החג. זהו מעשה לא אנושי, ובעיקר לא יהודי. אני אמשיך את הדיון בשבוע הבא בנוכחות שר האוצר ולא נניח לנושא החשוב למשק הישראלי ולתעסוקה של עובדים רבים", אמר.
 
  1. 1. תדיראן
    מירי 02/09/2009 17:02
    גם המזגנים יעברו להיות סוג ב'?? חבל.