יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חמאס: אין כל חדש בעניין שליט

דובר החמאס בעזה, פאוזי ברהום, הודיע הערב כי "אחרי שלוש שנים של משא ומתן, אין דבר חדש במגרש"

דוד שמואלי י"א באלול תשס"ט - 31/08/2009 20:42
שעה שכלי התקשורת הערביים ממשיכים לדווח בהתלהבות על התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרורו של שליט, בארגון חמאס מבקשים הערב (ב') לצנן את ההתלהבות. "אחרי שלוש שנים של משא ומתן, אין דבר חדש במגרש", הודיע דובר הארגון בעזה, פאוזי ברהום, לסוכנות הידיעות אי-אף-פי. "הבעיה המרכזית היא מדינת ישראל".
 
כזכור, העיתון א-שארק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר כי אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות המונעות הגעה להסכם על שחרור גלעד שליט היא התנגדותה של ישראל לדרישת חמאס לשחרר אסירים מבין ערביי ישראל, ובמיוחד תושבי מזרח ירושלים.
 
אתמול, בפתיחת ישיבת הממשלה בירושלים אמר נתניהו: "אנחנו לא עומדים בפני פריצת דרך מחר או מחרתיים. הדיבורים על כך לא מבוססים. יש יותר מדי דיבורים על גלעד שליט. מעבר לכך, יש הרבה הגזמה והרבה מידע לא מדויק. אנחנו מחויבים להחזירו בריא ושלם".
 
שעה קלה לאחר מכן הנמיך ציפיות גם ד"ר אוסמה אל-מוזייני, הידוע כמי שמחזיק את תיק שליט בארגון השולט ברצועת עזה, שאמר כי "ישנה תזוזה – אך היא אינה מספקת".
 
לדברי אל-מוזייני, הדיווחים שפורסמו בסוף השבוע על השלמת העסקה "אינם נכונים, ויש עדיין מספר שלבים העומדים בדרך". אל-מוזייני סירב להרחיב, וזאת, "כדי לא לפגוע באסירים שלנו". לטענתו, "כל הדיבורים פוגעים בעניין, ואני מבקש מכלי התקשורת שלא לנבור יותר מדי".