יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר האוצר: לא נתערב במשבר אפריקה ישראל

שר האוצר, יובל שטייניץ, הבהיר כי הממשלה או הכנסת לא יתערבו במשבר שפקד את אפריקה ישראל

דוד שמואלי י"א באלול תשס"ט - 31/08/2009 13:21
במסיבת עיתונאים שקיים שר האוצר, יובל שטייניץ, הבהיר שר האוצר כי הממשלה או הכנסת לא יתערבו במשבר שפקד את לב לבייב יו"ר אפריקה ישראל. השר הוסיף כי מדיניות זו שהאוצר הציב לעצמו לפני כארבעה חודשים לא השתנתה במאום.
 
"אי ההתערבות במשבר היא הסיוע הטוב ביותר שהמדינה יכולה להגיש לאפריקה ישראל, והראייה לכך היא ששבוע לאחר שנמסרה ההודעה האחרונה על מדיניות האוצר, בסוף אוגוסט, שוק ההון חזר לעצמו לאחר שהתפזר ערפל אי הוודאות הוחלו הנפקות חדשות", אמר השר.
 
עוד ציין השר כי "מצבה של אפריקה ישראל אינו משמח, אבל אינו בעל השפעה מקרו כלכלית. לדבריו ,האוצר לא מעריך שמצב החברה יפגע ביציבות הבנקים או בהשקעות של המוסדיים וקופות הגמל. ההשפעה תהיה לכל היותר בסדר גודל של 1%, אמר שטייניץ, ולא יהיה שינוי מהותי במצב המשק ובחיסכון הפנסיוני".
 
בדבריו הדגיש שטייניץ כי האוצר ימשיך במדיניות זו של היעדר התערבות ביחסי הלווים והמלווים, ולחילופין בחדלי פירעון בשוק האג"ח.
 
עם זאת אמר שר האוצר כי "יש לנו כלים לטפל במשבר שיסייעו למלווים ולווים לדבר זה עם זה בנוסף למנגנון קציני האשראי שנקבע בתחילת המשבר, וההקלות בתחום הרגולציה שיאפשרו למשק להתמודד לבדו עם תוצאות המשבר".
 
"כשם שחזינו מצבים כאלה של חברות קונצרניות חדלות פירעון לפני ארבעה חודשים ונערכנו למצבים אלו אנחנו שמחים שכספי משלם המסים יוצאו על תשתיות, טיפול באבטלה סחר חוץ ומחוקר-ופיתוח ולא על הזרמה מאסיבית של כסף להצלת בנק או חברה גדולה".