יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דירוג האשראי של ישראל: יציב

חברת בינלאומית קובעת, כי דירוג האשראי של ישראל נותר ברמה של 1A יציב, עדות ליציבות הכלכלית

ז' באלול תשס"ט - 27/08/2009 14:15
חברת דירוג האשראי הבינלאומית Moody's פרסמה היום (ה') את הדוח השנתי לגבי דירוג האשראי של ישראל. הדירוג נותר ברמה של A1 יציב. מדובר בדירוג האשראי למט"ח לטווח ארוך, שהוא הדירוג המרכזי. הדוח מפורסם בהמשך לביקור השנתי שערכו נציגי החברה בישראל לפני כחודשיים ובמהלכו נפגשו עם שר האוצר, נגיד בנק ישראל, ובכירים נוספים במגזר הציבורי והעסקי.
  
בהודעתם, מציינים נציגי החברה כי דירוג האשראי של ישראל נתמך על-ידי חוזקה של הכלכלה, הממשלה והמגזר הפיננסי בישראל אך מוגבל בגלל המצב הגיאופוליטי.
 
נציגי החברה מוספים כי התחזית הכלכלית לטווח הקצר טובה יחסית עם ירידה קטנה יחסית בצמיחת התוצר השנה, הדבר משקף את העובדה שהכלכלה הישראלית לא הייתה חשופה לגורמים שהניעו את המשבר הכלכלי מלכתחילה: חשיפה לנכסים רעילים ובועות נדל"ן. עוד מצויין בדו"ח כי התוצר במשק הישראלי עלה ברבעון השני של 2009 ב-1% במונחים שנתיים לאחר ירידה של 3.2% ברבעון הראשון.
 
נציג החברה מר אנטוני תומאס מסביר שההתכווצות הצנועה בתוצר וסימני ההתאוששות של הכלכלה הישראלית הינם עדות לגמישותה ולחוסנה יוצא הדופן של הכלכלה הישראלית אל מול מגוון של זעזועים. הנציג אומר עוד כי על רקע האתגרים הרבים בפניהם עמדה הכלכלה הישראלית בעשור האחרון יכול המשבר הפיננסי הנוכחי להיחשב כעוד משבר אותו צולחת ישראל בהצלחה, ומבחינת "עסקים כרגיל" עבור המשק הישראלי.
 
נציגי החברה ציינו כי למרות שעושה רושם כעת שהמשק הישראלי עבר כבר את המשבר, בהינתן העובדה שישראל הינה משק קטן ופתוח, הם מאמינים כי ההתאוששות המהותית תגיע כתוצאה מהתאוששות גלובלית יותר מאשר התפתחויות מקומיות. נציגי החברה מוסיפים כי עושה רושם שאין פגיעה בצמיחה ארוכת הטווח של המשק הישראלי.
 
נציגי מודיס הוסיפו כי בעוד הסיכונים הכלכליים והפיננסים הטמונים במשק הישראלי הינם נמוכים, הסיכון הגיאופוליטי, בעיקר המצב הביטחוני הינו רציני יותר. נציגי החברה מציינים כי למדינת ישראל יש את הוצאות הביטחון הגבוהות בעולם, והדבר משפיע כמובן על החוב הממשלתי לאורך זמן. עוד ציינו הנציגים כי עושה רושם שהממשל האמריקאי החדש מעוניין בקידום השלום אך ספק אם המתח בין הישראלים יקטן כך שתקציב הביטחון יופחת בצורה משמעותית.
 
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ אמר בעקבות פרסום הדוח, כי"מדובר בגיבוי נוסף שמגיע מצידה של חברת דירוג אשראי חשובה לכלכלה ישראלית, לתקציב ולמדיניות הכלכלית של הממשלה. החברה מפרסמת את הדוח כחודש לאחר אישור התקציב הדו שנתי על ידי הכנסת. אנו רואים בכך עדות לעובדה שהמשק הישראלי צולח באופן מעורר כבוד את המשבר הכלכלי העולמי, זאת כאשר מדינות רבות בעולם סובלות בתקופה האחרונה מהורדות דירוג משמעותיות. משרד האוצר ימשיך להוביל את יישום התכנית הכלכלית והתקציב הדו-שנתי, כדי שתושלם התייצבות המשק לקראת יציאתו לצמיחה מהירה בעתיד".