יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שחרור שליט: בכירי חמאס דנים בדמשק

ראש הזרוע הצבאית של חמאס הגיע לדמשק לקראת השלמת עסקת שליט. האם העסקה תסתיים לפני החגים?

דוד שמואלי ז' באלול תשס"ט - 27/08/2009 08:19
הישורת האחרונה? כלי תקשורת ערבים דיווחו הבוקר (ה') כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, ובכיר הארגון, מחמוד א-זהאר, הגיעו אמש למשרדי הארגון הראשיים דמשק.
 
הגעתם לדמשק נועדה כדי לעדכן את ראש הלשכה המדינית, חאלד משעל, בפרטי עסקת חילופי שבויים אפשרית, וכמובן שחרורו של גלעד שליט. אל דמשק הגיעו השניים לאחר שפקדו את קהיר ותיאמו עמדות לקראת מיצוי המגעים.
 
ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי נחשב לאחד האנשים היותר חזקים בחמאס, וההחלטה לקראת ביצוע העסקה, ככל הנראה, לא תתקבל בלעדיו. בימים הקרובים יתקיימו התייעצויות במטרה ליצור קונצנזוס בתוך חמאס, שעל פי כל ההערכות, הכרחי כדי להביא את המגעים לשלב המעשי.
 
אמש פרסם אתר אינטרנט לבנוני דיווח מפי גורם אירופי, לפיו העסקה לשחרור שליט תצא לפועל עוד לפני תקופת החגים במדינת ישראל. יש לציין, כי האתר נחשב למקורב לחוגי הממשל בלבנון, ולא לארגון חיזבאללה.
 
עלפי הדיווח, סוריה ומדינות אחרות הביעו את הסכמתן לקלוט לשטחן אסירים שמדינת ישראל מסרבת לאפשר את שובם לשטחים. יודגש, כי לפרטים הללו אין כל אישור רשמי, מישראל או מארגון חמאס.
 
בשיחה שקיים הבוקר (ה') השר יוסי פלד ל'גלי צה"ל', אמר פלד כי "נתניהו "משקיע מאמצים רבים" כדי להביא לשחרור שליט". פלד, השוהה עם משלחתו של ראש הממשלה נתניהו בברלין, סירב לפרט מעבר לכך.
  1. 2. הפרסום מזיק
    שירה 27/08/2009 10:34
    אני חושבת שכל הפסומים הללו מזיקים.
  2. 1. נתניהו? הפעם הולך לו
    מבסוט 27/08/2009 10:27
    לפני שאנחנו יודעים האם שליט ישוחרר או לא, בינתיים נראה כי יש לנתניהו סייעתא דשמיא מעבר לכל מה שהיה בשנים האחרונות לראשי ממשלה בישראל.