יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: סעודיה תפתח את השמיים, אנו נקפיא בהתנחלויות

ראש הממשלה יצא לביקור מדיני באירופה, שם ייפגש עם השליח מיטשל וידרוש נורמליזציה עם סעודיה בטרם יורה על הקפאת ההתנחלויות

דוד שמואלי ה' באלול תשס"ט - 25/08/2009 06:17

בפגישה שתיערך מחר (ד') בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל, עשוי נתניהו לדרוש ממיטשל כי אמריקה תפעיל לחץ על סעודיה לבצע מחוות ראשוניות לאות הוכחה לתחילת הליך החלת צעדי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. זאת, בטרם יסכים לשורת הבקשות האמריקאיות בסוגיית ההתנחלויות.

בישראל מבקשים כי הסעודים יוכיח רצון כנה, דרך פתיחת ערוצים דיפלומטיים מול ירושלים, ואף פתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים ישראליים.

האם חלה בין הצדדים פריצת דרך כלשהי עד הלום? ראש הממשלה נתניהו סבור, כי למרות שחלה התקדמות מסוימת בשיחות שניהלו בשבוע שעבר בוושינגטון שליחי הממשל הישראלי - יצחק מולכו ומייק הרצוג - הרי שבפועל עדיין לא הבשילו התנאים לבוא לישראל בדרישה גורפת להקפאת התנחלויות.

"לא הושגה פריצת דרך", הגיבו אמש בפמלית ראש הממשלה. מקורבי רה"מ העריכו כי ידרש סבב שיחות נוסף, וייתכן שעם הנשיא ברק אובמה.

כאמור, לאחר שהושגה הסכמה בסיסית של קטאר ועומאן לשקול את חידוש היחסים הדיפלומטיים, מניח ראש הממשלה את יהבו על סעודיה, הנחשבת למובילת היוזמה הערבית.

נתניהו מאמין כי הסעודים, כמו מדינות ערב אחרות במזרח התיכון, נדרשים ליטול מחויבות לקראת פתיחתו הצפויה של המשא ומתן עם הפלסטינים כבר כעת, בסמיכות לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק העשוי להתקיים ב-22 בספטמבר. יצוין, כי עד כה הביעו הסעודים עמדה נחרצת הנוגדת מתן מחוות התקרבות למדינת ישראל, כשהם מתנים את צעדי הנורמליזציה בנסיגה ישראלית מכל השטחים המדוברים.

למרות הפערים, בארה"ב דווקא שומרים על אופטימיות. לדברי דובר מחלקת המדינה, שליח המדינה הולך ומתקרב להשגת הסכם בין ישראל לפלסטינים על התנעת המגעים לשלום. בשיחה עם כתבים בוושינגטון, אמר אף הדובר איאן קלי, כי הפגישה עם נתניהו לא תצליח להביא בהכרח לפריצת דרך. עם זאת ציין, כי הנחת היסודות למשא ומתן מתקדמת לקראת הבשלה מעשית.