יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפשרה המתרקמת: רק השלמות בנייה בשטחים

שליחי ראש הממשלה ושר הביטחון שבו מפגישות עם האמריקנים, ובפיהם נוסחת פשרה המתגבשת בין ישראל לארה"ב, שתאפשר את סיומן של כ-2,500 התחלות הבניה בישובים היהודים בשטחים. במקביל: מדינות ערב תתחלנה בצעדי נורמליזציה

דוד שמואלי ג' באלול תשס"ט - 23/08/2009 06:43
על סף פשרה? על-פי דיווחיהם של שליחי ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק מולכו ומייק הרצוג המכינים את התשתית לפגישת נתניהו והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל ביום רביעי הקרוב, מתגבשת נוסחה שעשויה להגיע לכלל פשרה מעשית בין ישראל לאמריקאים בסוגית ההתנחלויות. הפשרה האמורה הובאה כבר ביום חמישי האחרון לידיעת פורום השישייה שהתכנסה בקריה בתל אביב.
 
על פי הפשרה, עליה דווח ב-ynet, תוקפא הבנייה בהתנחלויות עם הקלה שתאפשר השלמת מבנים שבנייתם התחילה. המדובר בכ-2,500 יחידות הדיור שעומדים בעיצומה של בנייה. גם ממדינות ערב תידרש התמורה בדמות החלת צעדי נורמליזציה מול ישראל.
 
עם הגיע דבר הפשרה לא שררה תמימות דעים באשר לאימוצה. עמדתו של שר הביטחון אהוד ברק על פיה יש להוביל להקפאה מוצהרת בת שלושה עד שישה חודשים, בתמורה לאפשרות לגמור את הבנייה ביחידות הדיור שהוחל בבנייתן ובמקביל החלת צעדי נורמליזציה של מדינות ערב והפלסטינים למדינת ישראל – נתמכת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר דן מרידור. יתר השרים בפורום השישייה - אביגדור ליברמן, בני בגין ומשה יעלון, מתעקשים כי יש לדחות את התביעה האמריקנית.
 
יש לציין, כי למרות הדיבורים על פשרה, האמריקנים עדיין מתעקשים על הקפאה מוחלטת של שאר הבניה, ובוודאי שלא לדבר על התחלות בנייה, כולל בגושי ההתנחלויות הגדולים והיישובים בעוטף ירושלים, שמדינת ישראל סבורה כי אלו יוותרו בידה לאחר הסכם הקבע.
 
מחר (ב') ייצא ראש הממשלה נתניהו לביקור בן ארבעה ימים באירופה. במהלך ביקור זה ייפגש ראש הממשלה עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, וכמו כן עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.
 
מלבד הפגישות עם האירופאים, פסגת הביקור תהא בפגישה ביום רביעי הקרוב בלונדון עם שליחו המיוחד של הנשיא האמריקאי, ג'ורג' מיטשל. עם שובם של שני השליחים הישראליים והמסר שהעבירו לפורום הביטחוני, התחושה בירושלים באשר למחלוקות עם ארה"ב, אופטימית יותר מבעבר. האם התחושות הטובות תצדקנה את עצמן? ימים ספורים יגידו.