יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מס הבצורת: הרשויות מפצלות את חשבונות המים

מרכז השלטון המקומי מחריף המאבק נגד מס הבצורת. בוחבוט: "אני מוכן לשבת בכלא עם ראשי הערים"

שמואל ברזל כ"ח באב תשס"ט - 18/08/2009 15:23
מרכז השלטון המקומי מחריף את צעדי המאבק נגד החלטת הממשלה והכנסת, להטיל את "מס הבצורת" על צריכת יתר של מים, המהווה עלייה של 40% במחירי המים ברשויות המקומיות. בישיבת הנהלת השלטון המקומי הוחלט, ברוב קולות, לפצל את חשבונות המים. התושבים יקבלו לפיכך שתי חשבונות – האחת, על כמות המים והמחיר הרגיל, וחשבון נוסף המכיל את צריכת היתר, כדי לאפשר לתושבים להתחמק מתשלום המס החדש.
 
ראשי רשויות טענו בישיבת הנהלת מרכז השלטון המקומי, כי לו היו רשות המים וממשלות ישראל לדורותיהן עושות את תפקידן ומקימות מפעלי התפלה לפני 15 שנים, כפי שהציעו הרשויות המקומיות, היו פותרות בכך לתמיד את בעיית המים של מדינת ישראל.
 
יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר כי הוא קורא לתושבי הערים בישראל לבדוק האם העירייה המקומית ממלאת את הנחיות השלטון המקומי. "משרד האוצר מאיים להעמיד ראשי רשויות לדין? אין צורך. אני כבר קניתי תיק מתאים ואתייצב בכלא יחד עם עוד עשרות ראשי רשויות. נעדיף כלא, על פני משלוח יד גסה לחשבון הבנק של אזרחינו, שאינם צריכים לממן מכיסם את המדיניות המזגזגת של רשות המים וממשלות ישראל לאורך שנים. נמאס לאזרחים שלנו להיות פראיירים", אמר היום (ג') בוחבוט.
 
בוחבוט מוביל את המאבק נגד קנס הבצורת, שהינו מאבק צרכני ראשון מסוגו בישראל. למאבק כבר הצטרפו כ-76,000 אזרחים שחתמו על עצומה הקוראת לממשלה לבטל לאלתר את הקנס המקומם, וכן ארגונים חברתיים שונים. בימים אלו מגבשות יחדיו רשויות מקומיות, ארגונים חברתיים, אזרחים וכמובן מרכז השלטון המקומי עתירה לבג"צ כנגד החלטה אנטי חוקתית זו.
 
כזכור, במסגרת חוק ההסדרים החליטה הכנסת לאשר את הצעת הממשלה, להטיל מס בצורת עבור צריכת יתר של מים. אם משפחה ממוצעת בישראל שילמה עד היום עבור המים שהיא צורכת 304 שקל לחודשיים, הרי שהחל מהחשבון הקרוב תשלם אותה משפחה 544 שקל לחודשיים. "הקנס הזה הוא עוד סוג של מס מכיסו של האזרח, כי הוא לא יופנה לטובת משק המים, ולא יחסוך אף קוב של מים", אומר בוחבוט.
 
"ניאבק נגד קנס הבצורת עד ביטולו", מוסיף ראש מרכז השלטון המקומי. "ראשי הרשויות יפסיקו להיות קבלני הביצוע של הממשלה על גבם של האזרחים. אם נתניהו ושטייניץ רוצים לקנוס את האזרחים בגלל המחדלים שהם וקודמיהם אחראים להם, אדרבא - שיעשו זאת בעצמם. רשות המים הצהירה במסיבת עיתונאים שקיימה לאחרונה שהמטרה הינה להגיע לחיסכון של 10%, ולחיסכון הזה כבר הגענו ממילא ללא קנס בצורת, כך שכל הקמפיין הראוותני שלה שעולה לנו מיליונים, הוא בזבוז מיותר", הוסיף.
 
כאמור, מרכז השלטון המקומי הינחה את הרשויות להנפיק שתי חשבונות מים. על-מנת שלא לעבור על החוק, קיבלה החברה לאוטומציה, האחראית על הנפקת חיובי המים לאזרחים, הנחיה להכין גם את חיוב הקנס כמתחייב מהחקיקה שנתקבלה בכנסת, אך להפריד אותו מחיוב המים והארנונה הרגיל שאותו יש כמובן לשלם, ולשלחו בנפרד תוך הפנייה למשרד האוצר, בצרוף הסבר נלווה.