יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שפעת מקסיקו: מדינת ישראל חותמת הסכם עם צרפת

מדינת ישראל חתמה עם צרפת על הסכם ראשון לרכישת אופציות נגד שפעת מקסיקו בהיקף של שבעה מיליון שקלים. ההערכה היא, שהחיסון יהיה זמין בתחילת 2010. ליצמן: "אני מקווה שהחיסונים יגיעו בהקדם האפשרי עבור כלל ישראל"

דוד שמואלי י"ז באב תשס"ט - 07/08/2009 15:53
אחר הצהרים נחתם בלשכת סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הסכם ראשון לרכישת אופציות לחיסונים נגד שפעת מקסיקו.
 
מדינת ישראל תחתום על ההסכם, בהיקף של כשבעה מיליון שקל, אל מול נציגי יצרנית החיסונים הצרפתית "סָנוֹפי פַסטֶר" - החברה הגדולה בעולם לחיסונים. "אני מקווה שהחיסונים יגיעו בהקדם האפשרי עבור כלל אוכלוסיית מדינת ישראל ועבור קבוצות הסיכון בפרט", אמר ליצמן לקראת החתימה.
 
כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר אתמול (ה') לרכוש אופציות לחיסונים לקבוצות סיכון בהיקף של כ-20 מיליון שקלים.
 
החיסון לשפעת מקסיקו פותח בארה"ב, ברם, הליך הפיתוח טרם הסתיים, וייצורו עדיין לא החל. מדינת ישראל ממוקמת ב"רשימת המתנה" לקבלת החיסון ברגע שיחל ייצור סדרתי. על פי ההערכות, יהיה החיסון זמין בתחילת 2010.
 
אחר הצהריים הודיעה החברה הצרפתית כי החלה השבוע בניסוי החיסון על בני אדם. בכך, הפכה צרפת לחברה השלישית בעולם שמבצעת ניסוי בחיסון נגד השפעת.
 
על פי הודעת החברה, הניסוי התחיל ביום חמישי שעבר בארצות הברית והשתתפו בו כ-2,000 בני אדם. הניסוי נועד לבדוק כמה מנות חיסון נדרשות לכל אדם. על פי ההערכות המומחים, יידרשו שתי מנות חיסון כדי להישמר מהמחלה.