יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

למרות המיתון העולמי - 'אינטל' מאמינה בהיי-טק הישראלי

השר בן אליעזר: חתימת ההסכם - הוכחה נוספת לחשיבותה של תעשיית ההיי-טק למשק הישראלי כולו

דוד בטיטו ג' באייר תשס"ט - 27/04/2009 14:11

בטקס חגיגי שנערך אתמול (א')  בירושלים, במעמד שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ומקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, הכריזו המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר ומנכ"ל חטיבת קשרי מפתחים ונציג הנהלת חב' "אינטל" העולמית, קריסטוס גיאורגיאפולוס, על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין חב' "אינטל" ללשכת המדען הראשי.

בכך הצטרפה אינטל ל-11 חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על ההסכם, במסגרת התכנית שמפעיל המדען הראשי עם תאגידים רב לאומיים. על פי ההסכם, אינטל תתמוך יחד עם המדען הראשי בחברות סטארט-אפ ישראליות, המפתחות טכנולוגיות, מוצרים, יישומים ושירותים על פלטפורמות של אינטל.

אינטל תעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתכנית ויזכו לתמיכה בחלק מהוצאות המו"פ מן המדע"ר, מכלול הטבות, הכוללות בין היתר: ייעוץ טכנולוגי ושיווקי; השאלת ציוד לצורכי פיתוח; שימוש במעבדות אינטל; שילוב בתכניות פיתוח עתידיות של התאגיד, ועוד. המדען הראשי יסייע לאינטל באיתור טכנולוגיות מתאימות המפותחות בישראל.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, ברך על ההסכם, והודה לאינטל על רצונה להעמיק את שיתוף הפעולה שלה עם חברות ישראליות. השר ציין לשבח את תרומתה הרבה של אינטל לפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית עד כה, והביע הערכה רבה להרחבת פעילותה בישראל דווקא בתקופה זו, בה שרויה כלכלת העולם במשבר הקשה ביותר מאז ימי השפל הגדול. "חתימת ההסכם היום מהווה הוכחה נוספת לחשיבותה של תעשיית ההיי-טק למשק הישראלי כולו, ולהכרה של התעשייה העולמית ביכולותיהן החדשניות של חברות הסטארט-אפ הישראליות. מבחינתי זוהי סגירת מעגל, שכן בתקופת כהונתי כשר הבינוי והשיכון בשנות ה-90', ליוויתי את רה"מ יצחק רבין ז"ל, וחנכנו יחד את אבן הפינה למרכז אינטל בקרית גת. אני מקווה לראות שההסכם אכן ימומש, ואינטל תמשיך להרחיב את פעילותה בישראל".

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ציין כי חתימת ההסכם עם אינטל מהווה נדבך נוסף, בעל חשיבות רבה, במעורבותה הגדולה של החברה במדינת ישראל בכלל, ובתעשייה הישראלית בפרט. |ההסכם עם החברה, שהיא יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, מעבר להיותו הישג מרשים נוסף לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית, המצליחה גם בימים קשים אלה למשוך עניין של שחקני מפתח בתחומים טכנולוגיים שונים בעולם, מהווה גם ציון דרך משמעותי לתכנית השת"פ עם תאגידים רב–לאומיים".

ד"ר אופר חזר והדגיש כי תכנית ייחודית זאת, הפועלתבלשכתו, מציעה סביבה ידידותית ותומכת לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות גלובליות. התכנית הפכה בשנים האחרונות לאחד המרכיבים המרכזיים במדיניות לשכת המדען הראשי לעידוד שיתופי פעולה בינלאומיים, ההכרחיים בעידן הגלובליזציה. "המשבר הנוכחי רק מחזק את הצורך של חברות ישראליות בשותפים גלובאליים, בעלי 'כיסים עמוקים' וכושר הישרדות גבוה", הוסיף ד"ר אופר.

ת
עשיית התוכנה של ישראל הינה חזקה מאוד, עם נוכחות גלובלית", אומר כריסטוס גאורגיופולוס, מנהל כללי, חטיבת קשרי מפתחים באינטל העולמית. "אנו שמחים לעבוד עם משרד המדען הראשי בשיתוף פעולה חשוב זה, על מנת לספק לחברות תוכנה ישראליות מימון ומשאבים לקידום הקצב והאיכות של פיתוח מוצריהן בתיאום עם הטכנולוגיות האסטרטגיות של אינטל".

לדברי יעקב פישר, המנהל את תכנית השת"פ עם תאגידים בלשכת המדע"ר, קיים כר נרחב לשיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות ישראליות לאינטל במגוון תחומים, לרבות תכנה, טכנולוגיות ייצור מתקדמות ועוד. אינטל, אשר הוקמה בשנת 1968, היא יצרנית מובילה של מעבדים ורכיבי זיכרון. מוצריה מורכבים במחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, תחנות עבודה, שרתים, מערכות ומוצרי תקשורת, מכשור רפואי ועוד. בשנת 2008 עמד מחזור המכירות של החברה על כ-38 מיליארד דולר והיא העסיקה כ- 84,000 עובדים ברחבי העולם.

  1. 1. למה פואד לקוח את כל הקרדיט לעצמו?
    עובדיה חממה 27/04/2009 16:01
    בטח העבודה כולה עשה אלי ישי שהיה שר התמ"ת עד לפני כמה שבועות, ועכשיו פואד כאילו עשה הכל לבד.