יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד האוצר נלחם בחריגות השכר בגופים הציבוריים

הוקמה יחידת חקירות שתפעל להעמיד לדין מנהלים בשרות הציבורי שיאשרו חריגות שכר ללא אישור

שמואל ברזל ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 17:23
משרד האוצר הקים יחידת חקירות ייחודית, שתפעל מול מנהלים שאישרו חריגות שכר בגופים ציבוריים ללא אישור ובניגוד להסכמי העבודה במשק.
 
יחידת החוקרים ייחודית, בראשות סגנית הממונה על השכר, אתי גבאי-מורלי, החלה לפעול השבוע, בהתאם להחלטת הממשלה. הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין, אומר כי יחידת החוקרים החדשה תבחן את הליך "אישורי" חריגות השכר בגופים ציבוריים אשר מתוקצבים ונתמכים על ידי המדינה. החוקרים יפעלו לאיתור מנהלים שאישרו חריגות שכר, נקיטת צעדים משמעתיים מול המנהל ואף העמדה לדין משמעתי אם יהיה בכך צורך.
 
לדברי לוין, מרבית חריגות שכר אינן "צצות" יש מאין בתלוש השכר, אלא ניתנות ומאושרות על-ידי מנהלים בדרגות שונות. "אגף השכר דורש ממנהלים לגלות אחריות ציבורית לכספי ציבור לצד הסמכות הניהולית שברשותם ולפעול למיגור התופעה. אנו נדרוש ממנהלים לתת את הדין ואם יידרש נפעיל את הסנקציות שהחוק מתיר לנו. אני סבור כי צירוף יחידת החקירות לאגף השכר תחזק את פעולות האכיפה אל מול מנהלים ולא רק מול העובדים", אומר לוין.
 
לוין הוסיף כי הוא בטוח שגם ראשי ההסתדרות וארגוני עובדים נוספים יתמכו במהלך וציין כי הוא מקווה שגם הם יפעלו להטלת סנקציות כנגד ראשי ועדים שישתפו פעולה עם אישורים מעין אלה שבסופו של יום פוגעים בעובדים שנאלצים להשיב כספים ולשלם את המחיר.
 
עבודת יחידת החקירות החדשה תהווה נדבך משלים לפעולות יחידת האכיפה בראשות שמואל נחמני, אשר פועלת מזה 12 שנים לאיתור עובדים שמקבלים שכר חורג. פעולות היחידה לאורך השנים הביאו להפסקת תשלומי שכר שניתנו לעובדים שלא כדין ולהשבת שכר בגובה של מיליארדי שקלים לקופת הגופים הציבוריים.
 
חוקרי היחידה הינם משפטנים ורואי חשבון שהוכשרו והוסמכו לתפקיד והם מחזיקים בסמכות חקירה על-פי פקודת הפרוצדורה הפלילית. החוקרים יערכו ביקורות בגופים המתוקצבים והנתמכים, יאספו ראיות ומסמכים רלוונטיים במסגרת גביית עדויות ויזמנו לחקירה בעלי תפקידים בהתאם לצורך. על בסיס זה יגבשו החוקרים את התשתית לכתבי התובענה בשיתוף ובהנחיית פרקליטות המדינה. עבודת החוקרים תביא להטלת סנקציות שונות, בהתאם לחומרת המעשים, ובמקרים קיצוניים אף לשלילת משכורת או גמלה, פיטורין והרחקה לצמיתות מהשירות הציבורי.  
 
במשרד האוצר מדגישים, כי במקרים בהם התשתית הראייתית תצביע על חשד לעבירות פליליות, מעבר לעבירת המשמעת, יועברו הממצאים לרשויות הרלוונטיות – משטרה, רשות המיסים, וכו' – ויוקם צוות חקירה משותף על-מנת למצות את הדין בערכאות המתאימות.