יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר התיירות מיסז'ניקוב: "האיומים בצפון" - נזק לתיירות

שר התיירות זועם על דברי רמ"ט פיקוד צפון על השבריריות בצפון: זה עלול לגרום נזק לתיירות

דוד שמואלי ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 12:41
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, סבור כי דבריו של ראש מטה פיקוד צפון, תא"ל אלון פרידמן, אודות היציבות השברירית בצפון, עלולה לגרום לנזק חמור לתיירות.
 
במכתב ששיגר הבוקר לשר הביטחון, אהוד ברק, טוען שר התיירות כי "התבטאויות מסוג זה, בשיא עונת התיירות בישראל, בשעה שתעשיית התיירות עדיין מנסה להתמודד עם השפעות המבצע בעזה והמשבר הכלכלי העולמי, יוצרות נזק חמור לתדמית ישראל כמדינת תיירות בטוחה".
 
הבוקר פורסמו דבריו של ראש מטה פיקוד הצפון, תת-אלוף אלון פרידמן, בראיון ל"טיימס" הבריטי, שאמר כי היציבות בין ישראל ללבנון "נתונה בסכנה". לדבריו, בישראל מזהירים כי השקט בגבול הצפון, שנמשך כבר שלוש שנים מאז המלחמה בקיץ 2006, עלול להתפוצץ בכל רגע. על-פי הראיון, חיזבאללה צבר כ-40 אלף רקטות והוא מאמן את חייליו לשגר טילים שעלולים לפגוע בתל-אביב ובמטוסים.
 
במכתבו לשר הביטחון מתלונן שר התיירות, כי הפרסום, דווקא בעיתון מוביל ובעל תפוצה רחבה ביותר באנגליה, המהווה אחת ממדינות המקור המרכזיות לתיירות לישראל, "זורע בהלה מיותרת בקרב גורמי התיירות הבריטים והתיירים הפוטנציאליים – מולם פועל משרד התיירות במהלך כל ימי השנה ומשקיע משאבים רבים במהלך כל השנה, בכדי לקדם את התיירות לישראל".
 
במשרד התיירות אומרים, כי תעשיית התיירות מהווה אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק הישראלי, תוך מימושם של שניים מהיעדים המרכזיים שנקבעו על-ידי הממשלה: עידוד התעסוקה והגדלת הכנסות המדינה. בשנת 2008 ביקרו בישראל 3 מיליון תיירים, אשר תרמו למשק הישראלי בהכנסות של 25 מיליארד שקלים באופן ישיר והעסקתם של 90,000 עובדות ועובדים, רובם בישובי הפריפריה.
 
אך למרות התלונה על הראיון, שר התיירות מציין במכתבו לשר הביטחון, כי "להצלחת מערכת הביטחון, על מפקדיה וחייליה, לשמר את השקט בגבול הצפון בשנים האחרונות, תרומה משמעותית לחיזוק תדמית ישראל כמדינת תיירות בטוחה. עם זאת, הדיון האסטרטגי בנושא זה, כמו בנושאים ביטחוניים אחרים, ראוי כי יתקיים במסגרות ובפורומים המתאימים ולא בתקשורת הישראלית או הזרה", כותב מיסז'ניקוב.