יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו החליט: חיסונים לכל אזרחי המדינה

המדינה נערכת לקראת התגברות אפשרית, חלילה, של "שפעת מקסיקו" בישראל, במיוחד לקראת החורף, וזאת בעקבות העלייה במספר החולים. נתניהו וליצמן החליטו בצהרים לרכוש חיסונים נגד השפעת לכל אזרחי המדינה, בעלות של כחצי מיליארד שקל

משה שוורץ ח' באב תשס"ט - 29/07/2009 15:46
ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, יחד עם סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, קיימו בצהרים (ד') דיון מיוחד, יחד עם הצוות המקצועי של משרד הבריאות, בנושא התפשטות שפעת מקסיקו וההיערכות הממשלתית לקראת חודשי החורף.
 
בסיום הדיון החליט ראש הממשלה להזמין חיסונים נגד השפעת לכל אזרחי מדינת ישראל. כמו כן סיכמו ראש הממשלה וסגן שר הבריאות להגדיל את הצטיידות המדינה במלאי תרופות נגד השפעת ב-5 אחוזים נוספים. זאת, למרות שכבר כיום יש למדינת ישראל מלאי תרופות גדול יותר מהממוצע האירופי.
 
ראש הממשלה אמר, כי החלטה זו מציבה את ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם בנושא ההצטיידות העתידית בחיסונים נגד השפעת.
 
במשרד הבריאות מדגישים, כי החיסונים נגד שפעת מקסיקו עדיין אינם קיימים על המדף בבתי המרחקת, אלא נמצאים עדיין בתהליך פיתוח. החיסונים יימסרו לידי המדינות השונות ובתוכן ישראל רק לאחר סיום הפיתוח בעוד מספר חודשים.
 
בלשכת ראש הממשלה מעריכים, כי עלות רכישת החיסונים ותוספת התרופות תגיע לכ-450 מיליון שקלים. ראש הממשלה הורה למנכ"ל משרדו לתאם עם שר האוצר ועם סגן שר הבריאות את מציאת מקורות המימון – ולהביא הצעת החלטה בעניין זה בקרוב לישיבת הממשלה.
 
הבוקר פורסם, כי לפי ההערכות במשרד הבריאות, מדי שבוע נדבקים במחלה כ-700 בני-אדם, מרביתם אינם מדווחים למשרד הבריאות על הידבקותם בשפעת.
 
במשרד הבריאות אומרים, כי לאחרונה נרשמה עלייה בהידבקות בשפעת בעיקר באזור המרכז ובירושלים, והחשש הוא כי בתקופת החורף יגבר מספרם של הנדבקים, עד כדי הידבקות של רבע מהאוכלוסייה בשנה הקרובה, ובשבועות הקרובים עלולים מאות אלפים להידבק.
 
גורמי רפואה אומרים, כי מרבית הנדבקים בשפעת שאינם מדווחים כלל על כך, נדבקו בצורה קלה יחסית, ומשום כך הסיכויים לסיבוך מהשפעת – נמוכים, בדומה לשפעת רגילה בתקופת החורף. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי מעריך, כי אחוז קטן מאד של הנדבקים בשפעת, עלולים לפתח סיבוכים מהמחלה, עד כדי גרימת מוות כתוצאה מכך.
 
היום (ד') ומחר, פותח משרד הבריאות קווי מידע טלפוניים לשאלות הציבור בנושא השפעת. מספרי הטלפון: מחוז ירושלים - 02-5314847. מחוז תל אביב - 03-5684655. מחוז אשקלון - 08-6745317. מחוז חיפה - 04-8632995. מחוז דרום - 08-6263544. מחוז מרכז - 08-9788669. מחוז צפון - 1-800-301-333.