יום רביעי י"ג בכסלו תש"פ 11/12/2019
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

תזונה מקררת לקיץ.....

תזונה מקררת לקיץ.....

הקיץ מכה בעוז, אנו יודעים זאת כבר כשאנו פותחים את הדלת או את החלון בבוקר. נכון יש מזגן ואפשר גם ללכת לבריכה או לים, אבל יש גם דרכים נוספות לגרום לגופנו להצטנן קצת מהחום הלוהט. אסתר ארליך, ND, נטורופתית ויועצת תזונה בכירה ב"לאומית שירותי בריאות" מעניקה מגוון טיפים:

איתן פריד, י"ג בתמוז תש"ע - 25/06/2010 10:34
הקיץ כאן, אדי החום והלחות מורגשים כבר לקראת השעה 8 בבוקר... אנחנו בחיפוש מתמיד אחר מקורות צינון . אין ספק שהים והמזגן יודעים לעשות עבודתם נאמנה אך יחד עימם כדאי ואף מומלץ להתאים לגופנו תזונה קלה ומקררת המותאמת לתקופת הקיץ.

אסתר ארליך , ND ,נטורופתית ויועצת תזונה בכירה ב"לאומית שירותי בריאות" מעניקה מגוון טיפים: 

   

* בראש ובראשונה יש לשים דגש על שתייה מרובה: צריכת מים חשובה, גם ללא תחושת צמא. גופנו זקוק לכמות נוזלים הנעה בין 1.5 ליטר לשני ליטר ליום. בימי הקיץ החמים כדאי להגדיל את הכמות, ולו רק כדי למלא את איבוד הנוזלים בזיעה. מבנה הגוף, מכיל 60% נוזלים, ולכן,הנוזלים חיוניים לחילוף חומרים תקין, לפעילות של כל מערכות הגוף ולמניעת עצירות. בשתייה לא מספקת עלולה להתפתח התייבשות, שבין סימניה: עייפות, סחרחורת וכאבי ראש.

על מנת לספק לגוף את כמות הנוזלים הרצויה יש להרבות בשתיית מים,אך גם באכילה מספקת של ירקות המלאים באופן טבעי בנוזלים, ובויטמינים ומינרלים שיש להשיב לגוף. לגבי פירות ומיצי פירות טבעיים יש לזכור שהם מכילים כמות רבה של סוכר - כוס מיץ טבעי מכילה כ-4 כפיות סוכר ופחית מיץ כ-8 כפיות. לכן כדאי להגביל את כמות הפירות ל-1-3 ביום בהתאם למידת שמירת המשקל ורמות הסוכר בגוף. אולם, כמובן שעדיף לאכול פרי מאשר ממתק.

טיפ טעים: חליטות צמחים מרוות ומצננות

הקפיאו מיץ מלימון טרי במגשית קוביות הקרח והגישו בקנקן מים קרים עם חליטת נענע, לואיזה או תה ירוק.

  []

* אכילה קלה: כדי לקחת את הקיץ בקלות, גם התזונה צריכה להיות קלה יותר., נסו לחלק את הארוחות לארוחות קטנות יותר. כך תאכלו חמש עד שש ארוחות ביום במרווחים של שלוש שעות ביניהן. האכילה, מסתבר, עשויה להגביר את שריפת השומן בגוף, בתנאי כמובן שיודעים לאכול נכון. אכילת ארוחות קטנות תעזור לווסת את ריכוז הסוכר בדם ולהיפטר ביתר קלות מעודפי השומן. 

בחודשי הקיץ החמים אנו נוטים באופן טבעי להמיר את הארוחה הבשרית לארוחה פחות כבדה כדוגמת ארוחה חלבית או צמחונית. הנטייה הטבעית להמעיט במזונות בשריים איננה בעייתית כלל, מה גם שבקיץ הבשר עלול להתקלקל ביתר קלות ועלינו לשים לב לטריות המזון בכלל ולטריות הבשר בפרט על מנת למנוע שלשולים וקילקןלי קיבה כאלה ואחרים. יחד עם זאת יש לשים לב אם ההימנעות מכל המזונות הבשריים (עוף, הודו ובקר) הינה לאורך זמן, ואז יש לשים לב להתפתחות חוסרים תזונתיים כמו למשל חוסר בברזל,אבץ וויטמין B12.

  []

טיפ טעים :מתכון לסלט פירות מצנן עשיר בברזל ואבץ (למנה אישית)

חיתכו גס כמה תמרים לחים, תפוח חמצמץ לרצועות דקות ותאנים טריות ירוקות או סגולות, הוסיפו גרגירי רימונים וגרעיני דלעת .הכינו רוטב המורכב מכף טחינה גולמית 100% שומשום מלא ,כפית סילאן וכף מיץ לימון, ערבבו את חומרי הרוטב היטב ומיזגו על הסלט. בתיאבון. 
 
* ומה עם קרינת השמש? כיצד נתמוך בגוף ע"י תזונה מפני קרינת השמש?

ישנם מחקרים המעידים, שאצל אנשים שאכלו יותר ירקות ובפרט עלים ירוקים כמו סלרי ומצליבים כמו ברוקולי וכרוב - מעל שלוש פעמים בשבוע, ירד הסיכון לחלות בסרטן העור – מלנומה בכ- 50%. יתרונות דומים התקבלו מאכילת עשבי מרפא טריים, במיוחד רוזמרין ומרווה. אכילת דגים בכלל ובמיוחד דגים עשירים באומגה שלוש כמו סרדינים או סלמון יותר מפעם בשבוע, הייתה קשורה בירידת הסיכון לחלות במלנומה ב- 35%. התזונה הים תיכונית עשירה במרכיבי מזון אלו ומותאמת למקומות בהם קרינת השמש חזקה והאקלים חם ולח.

סלט ירקות  

האנטי אוקסידנט העיקרי המגן מפני קרינת השמש הוא בטא קרוטן, חומר הנאגר ברקמות השומן והופך לוויטמין A בכבד. הבטא קרוטן מצוי בפירות וירקות כתומים, צהובים ואדומים כמו: דלעת, גזר, בטטה, פלפל אדום, מנגו, מלון, פפיה, ואפרסק.עודף בטא קרוטן אינו גורם לרעילות, והתופעה הקיצונית של עודף מתבטאת בצבע צהוב של העור. 

טיפ טעים: נישנוש עשיר בבטא קרוטן,מתאים  לבין הארוחות:

חיתכו רצועות של גזר, פלפל אדום, פלפל צהוב ,סלרי ושומר. תבלו במעט שמן זית ,מלח, פלפל שחור גרוס  והרבה לימון. אחסנו בקופסא הרמטית לילה בקירור. קחו עימכם לעבודה ונשנשו בין הארוחות. מצנן וטעים.

צינון נעים!

 בברכה,

אסתר ארליך , ND ,נטורופתית ויועצת תזונה בכירה ב"לאומית שירותי בריאות".