יום רביעי כ"ב באב תש"פ 12/08/2020
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

'דיאטת כסאח': זה מסוכן

'דיאטת כסאח': זה מסוכן

כל ישראלי בממוצע שוקל היום 2 ק"ג יותר ממה ששקל לפני האביב. זהירות: דיאטות של זבנג וגמרנו רק יזיקו. כוס מים לפני הארוחה - תחולל פלאים. טוג מגיש עם קופת חולים לאומית את המדריך השלם לחזרה בריאה לפורמט הצר שלנו - הכל בפנים

שירות מערכת 'טוג' ו' באייר תש"ע - 20/04/2010 17:20
כל ישראלי בממוצע נמצא עכשיו בעודף של כ-2 ק"ג,  אך לפחות נהנינו והיום זה כבר המחר של אתמול, וממחר - כידוע, מתחילים בדיאטה! הגב' ע. לב ארי, דיאטנית קלינית בקופ"ח לאומית מחוז צפון , מגישה טיפים כיצד לעשות זאת נכון מבלי לפגוע בבריאות:

1. תרגיעו: מה שלא הורדתם בכל החורף ( גם אם עליתם בפסח) לא ירד בפרק זמן קצר. כדי לשפר את המראה צריך סבלנות וזמן, ולשלב תזונה מתאימה ופעילות גופנית. כמו כן, יש לעבוד על קבלת המראה העצמי.
 
2. אל תתחילו בדיאטת כאסח: זה אף פעם לא עובד ורק יגרום לכם להישבר ולזלול  כפליים. גם אם אתם/ן בלחץ להשיל את כל המשקל העודף והמכביד - תפריט מתון המשלב פעילות גופנית יעשה את העבודה לאורך זמן ויביא אתכם למקום האפשרי מבחינת מבנה גופכם והגנטיקה שלכם.
 
  []

  3. עברו לתזונה בריאה: שתו מים, אכלו ירקות לרב, דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%, קטניות, דגים עוף ובשר דל שומן, שומנים בריאים כגון שמן זית ואגוזים. הימנעו מטיגון בשמן עמוק ותבלו את האוכל בתבלינים טריים: שום ועשבי תיבול. אם מתוקים אז כאלו שתורמים לבריאות: שוקולד מריר, דבש במידה, חלבה או גלידה איכותית.

   4. שתו אך ורק מים -  והימנעו לחלוטין ממיצים משקאות מוגזים כולל מים וסודה עם טעמים. במשקאות אלו מסתתרות קלוריות רבות ומזיקות ש"אוהבות" להתיישב במצבורי השומן של הגוף. שתיית כוס מים קרים לפני כל ארוחה משפרת פלאים את תגובת הגוף לתהליך ומעלה את קצב חילוף החמרים.
 
  []

5. אכלו ארוחת בוקר עד  שעתיים מזמן ההתעוררות. מחקרים מראים כי אכילת ארוחת בוקר עשירה בפחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ( למשל דייסת שיבולת שועל או לחם מלא) וכמות מתונה של חלבונים שמקורם יכול להיות במוצרי חלב וגבינות ביצים או מוצרי סויה, מפחיתה את צריכת המזון היומי ומאזנת את משקל הגוף. בהמשך לאכול כל 3-4 שעות כדי להימנע מרעב מצטבר.
 
6. התארגנו עם המזון למשך היום. לימי עבודה או לימודים ארוכים כדאי לארגן כריכים מלחם מלא עם מלית איכותית כמו טחינה, אבוקדו, טונה או חזה עוף. לקחת גם 2-3 פירות וקופסא עם ירקות ולדאוג לאוכל מבושל או מוצרים להכנה מהירה של ארוחה מבושלת ומספקת.
 
  7. להכנה מהירה של ארוחה מבושלת ( כדי למנוע מצב בו אנו חוזרים הביתה ומכיוון שאין מזון מוכן מתחילים לנשנש מה שיש או הולכים לכיוון מזון מהיר ולא בריא כמו פיצות או שניצלים קפואים מסוגים שונים), כדאי להתארגן על ידי הכנת המצרכים מראש למשל: להוציא את נתחי חזה העוף מהמקפיא למקרר כך שעד שנגיע הם יהיו מופשרים ומוכנים להכנה או לבשל את האורז בערב ולשמור במקרר כך שיידרש רק חימום מהיר לקראת הארוחה. להכין מרק מראש או מרק מהיר מאפונה קפואה ( מתכון בהמשך) ועוד.
 
  8. להשתדל לבצע פעילות גופנית לפני האוכל ולא אחרי. אם בסוף יום עבודה ארוך, כדאי לפני ארוחת הערב ולא אחרי. אם לא אכלתם לפחות 5 שעות לפני הפעילות אפשר לאכול פרי כגון בננה או 2-3 תמרים לפני פעילות, כשחוזרים לשתות מים ולאכול את הארוחה על פי התפריט האישי שלכם.
  
9. בחרו בפעילות גופנית המתאימה לכם על פי העדפותיכם והיכולות הגופניות והכלכליות שלכם: אם הליכה,  שחייה, רכיבה על אופניים וכו'. בכל מקרה חשוב לדעת כי על מנת להפחית ברקמת השומן בגוף חשוב לבצע אימון אירובי כלומר כזה שגורם לנו להעלות את הדופק ולהזיע.

  []

נ.ב: המלצות אלו אינן אישיות ולא יכולות להחליף ייעוץ אישי של דיאטן/ית.

ולסיום:

מתכון למרק אפונה קפואה מהיר, טעים ובריא ( כ100 ק"ל בצלחת גדולה)

הרבה הצלחה!