שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יומן מסע לסין - פרק ב'

יומן מסע לסין - פרק ב'

שעות לחוצות של ערב שבת בדרך לבית חב"ד

דב גלנס כ"ב באייר תשס"ט - 16/05/2009 22:24

שעות הישיבה בכלא הסתיימו, כן כן, כלא. הנה קחו כמה השוואות בין הכלא לישיבה במטוס: בשניהם אתה חולק את זמנך בעל כורחך עם אנשים נוספים, בשניהם אנשי השירות קובעים לך מה לאכול ומתי לאכול, בשניהם יש כיבוי אורות כללי, בשניהם אי התארגנות נכונה תביא אותך לישיבה של שעות בחוסר מעש, ויש עוד השוואות.

(לחץ כאן ל: פרק א')


בשל האיחור בטיסה הגעתי לבייג'ין כשעתיים לפני שבת, ומיהרתי לעלות על המונית הקרובה. "ש'יאו יון לו 18 חאו" אמרתי לו מהר את הכתובת, אבל הוא בסבלנות סינית אופיינית נסע לאיטו עד שהבנתי שנכון לרגע זה הוא הגיע אכן לרחוב הנכון, אולם הוא אינו יודע בדיוק כיצד להגיע. התקשרתי לשליח החבד"י ר' שמעון פרוייליך, והוא כבר דאג להסביר לנהג כיצד להגיע.

התכנון המוקדם שלי היה לשהות בשבת בשנחאי, אבל לוח הזמנים השתבש לחלוטין ואני נשאר לשבת בעזרת השם בחב"ד המקומית. כמי ששהה כבר פעמים רבות בסין מכיר ומעריך אני את פעילותם של החבדניקים, הן הרוחנית והן הגשמית. אולם בכל פעם שאתה נפגש עמם בזווית חדשה או במקום חדש ואנשים חדשים, אתה מגלה שוב ושוב את עומק רעיון השלוחים.

בבית חב"ד עמד ר' שמעון והכין את אולם התפילה, המטבח כבר היה שקט והכול היה מוכן. תוך כדי קבלת פנים הבין ר' שמעון מדברי כי מעדיף אני לעשות את השבת בבית הכנסת ולא במלון, ומיד הוא הזמין אותי לשהות בשבת אצלו.

הנה גלריית תמונות שצילמתי מיד עם בואי לסין, ואי"ה במוצאי שבת אספר לכם על חוויות השבת שלבטח תהיה נפלאה. שבת שלום. (עכשיו כבר מוצאי שבת וגיליתי כי בערב שבת המחשב לא הסכים עם הוראתי להעלותה לגולשים, אז הנה אני מעלה אותה ודוחה את הגלריה החדשה למחר).

סין. דב גלנס
לא רק הישראלים לחוצים. השלט בתמונה מבקש מהאנשים 'תירגעו, על 3 דקות יש רכבת'.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
 בכניסה  לרכבת עומד שומר, שכנראה לוקח בחשבון כי לא כולם יקשיבו לדבר השלט. כפי שאתם רואים השומר עדיין חושש משפעת מקסיקו, וכך גם כל אנשי השירות בשדה התעופה כולם עם מגיני נשימה. צלם

סין. צילום: דב גלנס
כשבנו את הכבישים כאן, לא לקחו בחשבון כי אי פעם ייקלע לכאן יהודי לחוץ שעתיים לפני שבת. בתמונה : שערי היציאה משדה התעופה המחייבים בתשלום כל נהג. בישראל אנו מכירים כביש אגרה אחד, אולם בסין כל הכבישים הבינעירוניים הם כבישי אגרה. מניסיון אישי, אני לא ממליץ לכם לנסות לנסוע דרך הכפרים ולחסוך את התשלום. צלם

סין. צילום: דב גלנס
ולמי שחושב שסין מיושנת, הנה תמונה בשבילו. המראה בתמונה הינו אופייני בערים הגדולות כבייג'ין ושנחאי, כביש רב מפלסי לפעמים גם 5 קומות.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
ובכבישים כל כך סואנים חשוב גם לדאוג לרוכבי האופניים, השלט בתמונה מורה לנוסעי האופניים להיכנס רק לשביל המיועד עבורם. יותר נח, יותר בטוח.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
והנה השומרים בכניסה לשכונה בה נמצא בית חב"ד. השומר מימין נראה מחייך, הוא ניגש אלי בחיוך וניחש לפי המראה שלי לאן אני צריך, הוא רק אמר 'חב"ד' וחייך.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
כל מילה מיותרת. זהו השלט שבפשטות מספר כאן על תעשייה של חסד שאי אפשר לתארה במילים. ר' שמעון פרוינדליך קיבל את פני בברכה והציע לי אכסניה לכל השבת, בהתחשב בשעה המאוחרת שהגעתי למקום.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
ר' שמעון עסוק, צריך לסדר את בית הכנסת למתפללים הרבים שהנה יגיעו.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
ארון הקודש. נראה שאת הגג של ארון הקודש דאגו לסגנן בסינית.
צלם

סין. צילום: דב גלנס
ואיך אפשר לספר על ערב שבת בלי נרות שבת. צלם

סין. צילום: דב גלנס
התמונה הזו תהיה הראשונה בגלריה שאעלה כאן מחר אי"ה. צלם



  1. 1. אלו פגודות אמיתיות או שאלו דגמים? [לל"ת]
    איש כנרות 17/05/2009 13:18