יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יומן מסע לסין - פרק א'

יומן מסע לסין - פרק א'

בשדה התעופה בדרך החוצה – כוס קפה בחב"ד, מנחה בבית הכנסת, יהודים אחים אנחנו

דב גלנס כ' באייר תשס"ט - 14/05/2009 19:45

יצאתי למסע בן שבוע ימים לסין, והנה החלטתי לכתוב יומן אישי שילווה את המסע. ברכה מהרב שלי קיבלתי לפני שעתיים, ברכה להצלחת הנסיעה בגשם ללא התפשרות בענייני הרוח. תורף חייו של היהודי הם הרוח שמעל – התורה והחיים על פיה, חשוב ליהודי הנודד כמו ליהודי היושב על מקומו לזכור את העיקר.

הגעתי לשדה, מצאתי מעט חשדנות יתר בשל המראה החרדי שלי, ככל הנראה בשל הפרשייה הידועה של העברת חומרים אסורים (ואולי זו רק תחושה). נשאלתי ע"י הפקיד את השאלות הקבועות: ארזת לבד? היית ליד החבילות? מישהו מסר לך חבילה? אתה יודע למה אני שואל את השאלות?, והנה יצאתי לדרכי.

השליח החבד"י מקבל את פני, ומצייד אותי בחוברת המפורסמת 'דבר מלכות', חוברת שהפכה עבורי לציוד חובה בכל נסיעה.

"מנחה, מנחה" – מקבל את פניו יהודי ליד הדוכן החבד"י במבטא אמריקאי חסידי. והנה הצלחנו 11 אנשים מקהילות/עדות/מוצא/ שונות להתפלל יחד, כולנו ענינו יחד 'אמן יהא שמיה רבה' כולנו ידענו לומר יחד 'ברוך הוא וברוך שמו'.

יש משהו מרגש ביציאה מהארץ, פתאום כולנו מרגישים אחים. וזה עוד כאן באדמת ארץ ישראל, אי אפשר לתאר את ההרגשה הזו באדמת ארץ זרה ורחוקה, ועוד נגיע לזה בעז"ה.

והנה שוב חב"ד. סמוך לבית הכנסת עם סיומה של תפילת המנחה, מצאתי את עצמי מכין לעצמי קפה. מיותר לציין את שבחם של אנשי חב"ד במקום, שדאגו גם לעוגיות ולשתיה קרה. תודה רבה. 

דב גלנס
המטבח בבית חב"ד בשדה התעופה צלם

רגע.... עכשיו הכרוז הודיע על איחור בטיסה. ואני חייב לרוץ לבדוק האם מדובר באיחור שישבש את המשך הטיסה, מחר שבת והדבר בהחלט מלחיץ. להתראות בהזדמנות הבאה.

  1. 4. אין על החב"דים האלו... [לל"ת]
    איש כנרות 17/05/2009 13:16
  2. 3. בהצלחה לך ידידי הטוב
    טרמפיסט קבוע 17/05/2009 11:44
    הכתיבה שלך בסדר גמור, והתמונות כלל לא רעות.

    רעיון טוב.
  3. 2. יפה מאוד רק אם אפשר יותר בהרחבה [לל"ת]
    rubi 15/05/2009 14:37
  4. 1. נסיעה טובה
    יהושע מאשדוד 15/05/2009 11:10
    נסיעה טובה ובהצלחה תביא תמונות יפות לטובת יושבי ארצינו הקטנטונת