יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

"חובה להקפיד על כללי בטיחות בסיסיים במטבח בערבי שבתות"

"חובה להקפיד על כללי בטיחות בסיסיים במטבח בערבי שבתות"

ביום שישי האחרון, זמן קצר לפני כניסת השבת, צלצל הטלפון בביתו של יו"ר "עזרת אחים", עם קריאה דחופה להצלת שני ילדים שניכוו קשות מדוד מים. זה קורה כל שבוע. בידינו למנוע זאת

אבי משה ה' באייר תשס"ט - 29/04/2009 11:51
עשר דקות לפני כניסת השבת, הטלפון מצלצל בביתו של הרב אברהם קאפ, יו"ר ארגון "עזרת אחים" בבית-שמש. המתקשר מתחנן לעזרה ראשונה. שני ילדיו נכוו קשות והוא עצמו קיבל כוויה קלה. הרב קאפ הגיע אליו במרוצה, טיפל בילדים ובאביהם, חבש את ידיהם היטב ומנע מהם שהות ממושכת במחלקה לטיפול נמרץ.

הכל החל מדוד המים החמים לשבת. אבי הילדים מיהר להעביר את הדוד ממקום אחד למשנהו במטבח, אלא שבניגוד לכללי הזהירות הנדרשים במקרים כאלה, הוא עשה זאת מעל לראשם של הילדים. ואם לא די בכך, אחת מידיות דוד המים היה שבור, וכך קלה היתה דרכו של הדוד אל הרצפה, כשבדרך הילדים ניכוו קשות.

"גם אם הייתי קורא בעיתון שניתן לקבל כוויות קשות מדוד מים, לא הייתי מעלה על דעתי כמה הכוויה הזו קשה וכואבת", אמר האברך הנרגש ליו"ר ארגון "עזרת אחים", כשביקש להודות לו על טיפולו המהיר והיעיל בו ובילדיו.

בעקבות מקרה מצער זה, המצטרף למקרים רבים, המתרחשים מדי יום שישי ושבת, קורא יו"ר "עזרת אחים" לציבור, להקפיד הקפדה יתירה על כללי בטיחות בדודי מים וסירי מאכל בערבי שבתות ובמהלך סעודות השבת.

"הורים רבים טרודים ברגעים שלפני כניסת השבת בהעמדת סירים על הפלטה, בהזזת דוד המים החמים, ובפעולות נוספות כגון זה", אומר הרב קאפ. "בלחץ הרגעים האחרונים שלפני כניסת השבת, ובשל חוסר תשומת לב, פעולות חשובות אלו נעשות כשהילדים מתרוצצים במטבח. אני נתקל באין-ספור מקרים קשים וכואבים מהסוג הזה, כמעט מדי שבוע, והכל בגלל חוסר תשומת לב והזנחה פושעת של כלי המטבח המשמשים את הבית היהודי בשבת-קודש".

"בדיוק כמו שאסור לנסוע ברכב בלי ברקסים", אומר הרב קאפ, "כך אסור להשתמש במוצר שאינו תקני. דוד מים חמים ללא ידיות – אינו תקני. חד וחלק. סיר בישול ללא ידית – אינו תקני. יתירה מכך, זה מסוכן. פעמים רבות אני נתקל בכוויות בליל שבת-קודש, שנגרמו כתוצאה ממרק רותח שנשפח על אחד מילדי הבית בעת הגשת הצלחות, או נגיעה של ילד בסיר הרותח. מקרים רבים יותר היו של דודי מים שנשפכו על ילדים בשבתות".

יו"ר "עזרת אחים" מציין כדוגמא, את שעות אחר הצהרים של שבת. "ההורים נחים, והילדים מסתובבים בבית ללא השגחה. בדיוק בארון שמעל לדוד המים החמים במטבח, שוכנים אחר כבוד ערימות של ממתקים. הילדים הקטנים, חסרי ההשגחה, מטפסים על כסא, משם אל השיש, ומשם אל הארגון. הממתקים יורדים משם, פעמים רבות, יחד עם דוד המים שנשפך. היו מקרים נדירים שהילדים לא ניכוו מהמים החמים. כך גם פלטת השבת מהווה מקום מועד לפורענות מבחינת כוויות קשות.

"אני קורא לציבור ההורים, בקריאה נרגשת ובזעקה: שימרו על ילדיכם במטבח, במיוחד בסוף השבוע. אל תאפשרו גישה לארונות מעל דוד המים ללא השגחה, אל תשמשו במוצרים לא תקניים, בדודי מים וסירים ללא ידיות, השגיחו על הילדים בעת אפייה בתנור. במקרים רבים, ילדים קטנים בני שנתיים-ושלש, אינם יודעים להבחין כי תנור האפייה פועל. האפשרות לקבל כוויה חזקה מתנור דולק, היא מיידית ומסוכנת".

הרב קאפ מסיים את קריאתו הנרגשת: "עם קצת תשומת לב, קצת זהירות, הכל יכול להיראות אחרת. הקפידו על כללי בטיחות במטבח ובשולחן השבת, וכך נוכל כולנו להיות תמיד בשמחה השבת, בלי עוגמת נפש, צער וכאב".
  1. 2. תודה אברמי [לל"ת]
    לוין 30/04/2009 02:21
  2. 1. הרב קאפ - מלאך
    חיים 29/04/2009 23:19
    אני גר בבניין היכן שהסיפר הנוראי קרה - הרב קאפ מגיע בחינם כמה פעמים בשבוע לטפל עם הילדים המסכנים


    ירבו כמותו בישראל