יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

צריך ללמוד מה ללמוד!

צריך ללמוד מה ללמוד!

לפני שנת הלימודים החדשה- מתנשאת הדילמה הלא פשוטה כלל: מה ללמוד? היכן ואיך להפיק את המירב מן הלימוד (המשמים?) הנה כמה טיפים מרוכזים מאת המקצוענים בתחום. | כתינוק הבורח אל בית הספר.

נ.בת מנחם י' באלול תשס"ט - 30/08/2009 23:52
ההחלטה על לימוד מקצוע בחיים איננה פשוטה, ולו מן הסיבה הפשוטה-
להחלטה דרושים: ניתוח מעמיק של יכולותיכם, (לצד חוסר היכולות...) מעט ניבוי  (למי ניתן?) וסיכון של סכומי כסף, לעיתים- לא מעטים כלל.

על מנת להצליח בנטילת החלטה מחושבת ושקולה, שבעז"ה גם תוכיח את עצמה, חשוב להכיר את המכשולים שבדרך ואת הדברים הקטנים שיכולים להפוך את הלימוד למסלול של הצלחה.

שנייה לפני תחילת שנה"ל החדשה, להלן מספר עצות ותובנות הנוגעות ללימודים שלכם, כשהקפדה עליהם לאורך כל מסלול הלימודים תוציא את המיטב לשנה פורייה ומוצלחת:

בחירת תחום לימודים

בחרו ללמוד מקצוע קרוב ללבכם, כך תוכלו ליהנות מעבודה שהיא בעצם תחביב וגם להרוויח ממנו. כמובן, לא פחות חשוב להתאים את דרישות המקצוע לאופייכם ולכישורים הנדרשים בשבילו. אם תאהבו את מה שתעסקו בו ביומיום- תמנעו שחיקה מוקדמת והחלפת מקצוע.

בחינות כניסה

תנאי הקבלה לקורסים הם כלי עזר המשרת קודם כל את התלמידים. דרישות הסף מונעות בזבוז אנרגיות על לימוד מקצוע לא מתאים. גשו לבחינות הקבלה עם כל מה שיש לכם ושמחו עם כל תוצאה שהיא.

מלגות

נושא המלגות הינו תחום גדוש בפני עצמו, המקל באופן ניכר על עלות הלימודים. יש לנסות למצוא מלגה אשר תיתן לכם את המיטב מהשקעתכם בה. ניתן להתאים את תחום המלגה, לנושאים שבהם בלאו הכי אתם לוקחים קורסים.

סיכום החומר הנלמד

הקפידו לסכם לעצמכם לאחר כל שיעור בנקודות קצרות את החומר הנלמד, בצורה ברורה ותמציתית, אם אתם מקבלים חומר עזר הקפידו לתייק אותו באופן מסודר ולפי סדר כרונולוגי, הקפדה זו תעזור לכם בשינון החומר ובמוכנות הגישה למבחן וגם מאוחר יותר, בעבודה השוטפת.

אל תתביישו!

במקרה שחלק מסוים בחומר הנלמד לא ברור לכם עד תומו, פשוט שאלו, ועדיף כמה שיותר מהר, פנו למרצה בשעת השיעור או לאחריו, קיימת גם אפשרות להיעזר בחברים לספסל הלימודים. הקפידו בכל מחיר לא לצבור פערים בציפייה להשלימם בשלב כלשהוא.

פלאש 90
אל תתביישו. צלם

למידה נכונה לבחינה

חשוב מאוד ליצור סדר עדיפויות ברור לנושאים בהם אתם מתקשים יותר ודורשים מכם התעמקות רצינית יותר,  לצד לאלו שאתם מתקשים בם פחות.
 
אם אתם יושבים ללמוד במשך שעות, בדקו האם אתם מבינים היטב את כל החומר הנקרא. אם לא - אמצו סגנון לימוד שונה. אם אתם גם 'שוחים' בחומר וגם מצליחים להבינו היטב  – מצבכם מצוין. וכמובן, סביבה ניטראלית – הימנעו מפיתויים המפריעים להתרכז בכדי ליצור סביבת לימודים מועילה.

או חברותא?

לא לכולם זה מתאים, אבל למידה בקבוצות יכולה להיות ההבדל בין לימוד חסר אתגר ללמידה מהנה ומועילה. כשלומדים יחד את החומר הסבוך יותר והוגים את הטקסט בקול רם, קל יותר לזכור אותו.

אם יש קשרים...

מסלול הלימודים הוא מיקרו קוסמוס של החיים, לפיכך "קשרים" מקצרים הליכים. ע"מ להבין מה רוצים מכם , יש להתיידד עם תלמידים משנים עברו אשר ינדבו מידע מועיל מניסיונם הכואב (!) לגבי קיצורי הליכים , מחיפוש חומר לימודי ועד השגת מקום עבודה ראוי ומתאים.

החיים הם בית ספר, בו אנו לא יכולים לבחור מסלול, לפחות כאשר אנו נתקלים במסלול שאנו יכולים 'לבחור', הבה נעשה זאת באופן המוצלח.

לכולכם, שנת לימודים מועילה ופורייה. בהצלחה!

המאמר באדיבות  'המרכז החרדי להכשרה מקצועית' הזוכה לגיבויים של גדולי ישראל, ומעשיר את שוק העבודה בבוגרים מוכשרים לעבודה מוצלחת.