יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

חיפש מים ונפל לבור

חיפש מים ונפל לבור

יואל ד., אברך בן תורה מקרית ספר, חיפש בסך הכל מים לשתיה. הוא לא יכול היה לשער מהו עומקו של הבור, אליו הוא הולך ליפול...

נ. ליברמן כ"ח בתמוז תשס"ט - 20/07/2009 14:59

יואל ד, אברך כולל בן תורה מקרית ספר 'נפל', יחד עם רבים מאנ"ש לבור כלכלי עמוק בחיפושו אחר מים ראויים לשתיה לבני משפחתו. | בסופו של התהליך המר, מים לא היו בבור, אך נחשים, עקרבים ועקיצות- היו, ו ר ב י ם. | יואל העביר את סיפורו ל'אתרוג' בתיווכו של שמואל מלאך, מנכ"ל חברה ידועה בשוק בתחום טיהורי המים, על מנת לחסוך לאחרים מאנ"ש את הנפילה הגדולה. | שלא תפלו שם גם | מי מרה


את הסיפור הבא קבלנו מאת שמואל מלאך, מנכ"ל חברת אקווה פיל לפתרונות חכמים לשתיה, במהלך שיחה עימו, כשהגיעה שיחת הטלפון ההסטרית מקרית ספר. אצל המנכ"ל היתה זו עוד שיחה מיני רבות, אותן הוא מקבל כל יום, כשכל מטלפן חושב כי הוא בן יחיד בתחום, הראשון שנפל, וכי הוא מגולל את סיפור תרגיל העוקץ הנורא ביותר שרק התרחש בענף. כך גם אנחנו חשבנו, והסקרנות העיתונאית לא הניחה לסיפור שכזה לרדת לטמיון. בהסכמתו של יואל, שהואיל לחלוק עימנו את סיפורו, הריהו מובא לפניכם כעת:

'ידעתי שאני חייב לברר היטב לפני שאני קונה מערכת טיהור מים הביתה', נאנח יואל בעודו מתחיל לגולל את סיפורו שגרם לו לבקש פעמים רבות כוס מים, כדי להירגע... 'כל אחד ששאלתי, אמר לי שם אחר. היו אמנם שמות כאלו שחזרו על עצמם, אבל אני כבר הייתי מבולבל.' יואל מעלה כאן נקודה מוכרת. נסו לצאת ולערוך סקר ידידותי בין מכריכם, בשאלה: מהו הפתרון הטוב ביותר למים בריאים. כמספר ידידיכם (או לכל הפחות אלו שאתם מקווים כי הם ידידים...) כך יהיה מספר התשובות. וזה עוד כלום: כל אחד ידע לדקלם לכם את דברי הסוכן שהביא אותו לקניה המוצלחת של מערכת טיהור המים הטובה ביקום, בדבר סכנותיה של המערכת האחרת. יש אוסמוזה הפוכה (רגע, ישרה גם כן יש?) יש פילטרים אמריקאיים ומסננים ישראלים, מערכת דו שלבית, תת שלבית וכן הלאה, מעלה או מטה בקודש. לכן, מובן מדוע הרשה יואל לעצמו לחתום על העסקה המוזרה הבאה, שבעת רקיחתה היתה נראית לו הדבר הנכון ביותר לעשות.

'הגעתי אל חברה שכבר שמעתי את שמה בתחום, ומה שמשך אותי במיוחד, היתה העובדה כי היא הציעה מבצע, שנראה היה קורץ ביותר, ולדברי הסוכן משתלם באופן גורף, וכי רבים מצטרפים אליו.'

'הסוכן הציע לי דבר שכזה: לקבל חינם מערכת טיהור מים ולשלם מראש רק עבור המסננים לתשע  (!) השנים הבאות, כשמחוור היה לי כי המדובר בחסכון אדיר של אלפי שקלים על פני כל חברה אחרת, וכך, לאורך עשור יגיע סוכן להחליף את המסננים ללא תשלום, כשהעובדה שאני קונה אותם כעת, במרוכז, גם תביא להורדה משמעותית במחירם.'

'אני אברך כולל,' מסביר יואל את פשר נפילתו התמימה ואת המניע אליה 'והעובדה כי אוכל לחסוך אף במשהו קרצה לי מאד, כשמצד אחד לא הייתי מוכן להתפשר על איכות המים, כי בבריאות אני לא לוקח סיכונים, ואותו אחד שציווה עלי לשבת וללמוד, הוא האחד שציווה עלי לשמור על בריאותי, ומצד שני, ההוצאה עמדה 'לחנוק' אותי,'' הוא מתנצל...

'חתמתי על העסקה', הוא אומר לפני שאנו מצליחים לשטוח איזושהי שאלה שעומדת על קצה הלשון, (שהולכת ונהיית צחיחה מרגע לרגע) כמו: 'ביררת אילו עוד לקוחות יש להם? ביררת האם מדובר בהנהלה מהוגנת? מאנ"ש?' אז השאלות ננצרות מיידית.

'שתינו מים מסוננים במשך תקופה. עם תפוגתו של המסנן הקיים, באושר תמים ובטוב לבב פניתי לסוכן לקבלת מסנן נוסף, שעליו שילמתי ממיטב כספי.

'אין תגובה'.  אני אומר לאשתי שרק רצתה לדעת מה קורה כבר עם המים.

טוב, כמה ימים אפשר להסתדר בלי מים מסוננים עד לרמה הרצויה. ניסיתי למחרת, ובשעה שלאחר מכן, אחרי חצי שעה וממספר אחר, לאחר חמש דקות ממספר חסום, ואחרי דקה, התקשרתי לידיד בהסטריה, לדעת איך אני יכול לבטל את העסקה, החוורתי כשהתחוור לי ש-לא. אי אפשר.'

את ההמשך, פנינו אנו לבדוק. מתברר, כי החברה עומדת כרגע מול תביעה ייצוגית של מעל מאה וחמישים לקוחות זעומים שלה, לאחר שהחברה הציעה לכולם מבצע משתלם, שהתברר כמשתלם מאין כמוהו, עובדה: הם עדיין משלמים את נזקיו. זאת מלבד כל אותם מאות לקוחות מאנ"ש שאינם חתומים על התביעה, שכל שרצו היה להביא מים הביתה, וכעת מנסים להוציא מזומנים מן הסלע, עבור הקניה הבאה.

יואל מבקש להעלות את הסיפור בבמה זו, על מנת להציל כמה שיותר מאנ"ש, ולהביא לכמה שיותר את קריאתו: 'תקנו רק מכאלו שאפשר לסמוך עליהם, אם יש בהנהלה חרדית, הדבר טוב בהרבה, רק על כאלו תכלו לסמוך לגבי ההתאמה הבריאותית של מערכת טיהור המים לצרכיכם, ותדעו שתקבלו, בעזרת ה', את התמורה המלאה לכספכם'.

אנו ב'אתרוג', החלטנו לא לשתוק, וכתבינו יוצאים לערוך מחקר בנושא, עבור הציבור שלעיתים באמת אין בידו את הכלים הדרושים לבירור מעמיק לפני קניה שכזו. השוק 'מוצף', איך שאומרים, וכאשר יסתיים התחקיר, נגיש את מסקנותיו.
בינתיים, המתינו למומחים, קחו כוס מים, וחכו לנו...