יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

הסוף להזנחה: החוף הנפרד באשדוד ישודרג

יצחק בוסקילה יצא לסיור בחוף הנפרד שיזכה לשיפוץ בהיקף של 4.5 מיליון שקל מתקציב העירייה

יצחק בוסקילה ט"ז בסיון תשס"ט - 08/06/2009 19:37
אחרי שנים של הזנחה, יזכה החוף הנפרד באשדוד לשיפוץ נרחב באזור כולו, אודות לפעילותו הנמרצת של ממלא-מקום ראש העיר, הרב עמרם כנפו מש"ס.
 
החוף הנפרד באשדוד הוא מהיחידים בארץ העומד בכל הפרמטרים מבחינת צניעות והידור, מה שהופך אותו למוקד משיכה לציבור החרדי מכל ערי הארץ (למעט הערים שזכו לחוף משלהן), הנוהר למקום בהמוניו בעונת הרחצה. אולם, כגודל האטרקטיביות של החוף כך גודל ההזנחה. המקום לא זכה לטיפוח ולהשקעה, כאשר בשטח לא בוצעו מעולם עבודות תשתית וגם המתקנים שהוקמו נעשו באופן עראי. גם המחיצה הוקמה בכל שנה לאחר מאבק כאשר בכל שנה היה צורך לגייס תקציב מחדש.
 
אך לא עוד. השנה, לאחר מאמצים מרובים, החלו עבודות מסיביות באזור החוף הנפרד וכבר ניתן לראות חוף מושקע היטב אם כי עדיין לא מדובר בגרסה הסופית של החוף, כאשר העבודות יושלמו רק בשנה הבאה. עם זאת, גם השנה ישתנו פניו של החוף ללא היכר והמתרחצים יזכו ליהנות מרמת פיתוח ומתקנים שעד כה נראו רק בחופים השכנים אך דילגו משום מה על החוף הנפרד.
 
מי שעומד מאחורי ההשקעה המאסיבית בחוף, הוא ממלא-מקום ראש העיר, יו"ר סיעת ש"ס באשדוד הרב עמרם כנפו, שהניח את כל כובד משקלו על-מנת לקדם את פיתוח החוף, כשלשם כך נדרש לנהל מספר חזיתות בו זמנית עוד מלפני כשנה מול מינהל מקרקעי ישראל ועוד. בשעתו, עירית אשדוד העמידה את התקציב הנדרש לפיתוח החוף אולם העבודות עוכבו בעיקר עקב התנגדות 'הירוקים', המטרפדים הקמת כל מבנה שהוא על קו החוף (כולל מלתחות, למעט ביתן מציל). בסופו של דבר המאמצים נשאו פרי, ההליכים הושלמו והעבודות בימים אלו כבר נמצאים בעיצומן.
 
בנוסף לשיפוץ והרחבת המתקנים בחוף דאג הרב כנפו שיושם דגש רב על הכשרות המהודרת של החוף והידורו, בהתייעצות עם הרבנים וכל הגורמים הנוגעים בדבר.
 
צילום: אהרן מיכאלי
מקימים מחדש את המחיצה צלם

בישיבה שנערכה בלשכתו של הרב כנפו, הודה מ"מ ראש העיר לנציגי ועסקני הציבור החרדי בעיריה, סגן ראש העיר הרב מרדכי ליברמן וחבר מועצת העיר הרב אפריים וובר, שנרתמו מצידם לקידום החוף הנפרד. "התושבים יגלו השנה חוף חדש, מושקע ובלתי מוכר, אולם זהו רק ההתחלה", אמר הרב כנפו.
 
ואכן, בסיור בחוף נראים במשך שעות היום טרקטורים ופועלים רבים באזור, עבודות הקמת החניונים, כאשר יוקם חניון אספלט ל-200 רכבים בנוסף לרציף אוטובוסים בכניסה לחוף ממש, כך שהנוסעים יוכלו לרדת בסמוך לחוף. לצידה הוקמו חניונים לרכבי חירום והצלה וגם מחיצת הברזל תוסר ובמקומה תיבנה גדר אטומה בשילוב של אבן ועץ. הגדר המוקמת בתוך הים תיבנה על בסיסים של חביות בטון, דבר שימנע את הצורך בהקמת המחיצה בכל עונה מחדש.
 
בחוף עצמו יוקמו סככות, וכן מבנה אבן גדול בן 420 מ"ר שיכיל מלתחות (עם תאים לאחסון בגדים וחפצים), שירותים ומקלחות, בנוסף לחדרי ספח (חדר עזרה ראשונה ועוד). והחידוש שיראה כבר השנה: שבילים מרוצפים שימתחו החל מהכניסה לחוף ועד לקו המים, כאשר ביציאה יוקמו ברזיות – דבר שיאפשר לכם, אם כי לא ימנע לחלוטין, להחזיר את הילדים הביתה בלי מטען עודף של חול.  
 
הבאים לחוף ייהנו גם ממתקני כושר שיוקמו לצד החוף, כמו אלו שהוצבו לאחרונה בגינות הציבוריות וכן מתקנים לילדים. בחוף יוקם בנוסף קיוסק (הרב כנפו: "נדרוש במסגרת המכרז מהזכיין שהמכירה תהיה במחירים זולים, כך שהורים יוכלו לקנות ארטיק לילדים בלי לשלם עליו מחיר מופקע" א.מ.) וכן השכרת כסאות.
 
חשוב לציין כי ההשקעה במתחם עומדת על כ-4.5 מיליון שקל מתקציב עיריית אשדוד. זאת, לאחר הזנחה של משך שנים רבות. כעת הציבור החרדי באשדוד מצפה שעונת הרחצה תיפתח בזמן הראוי, כדי שיספיקו ליהנות ממנה ולא כבעבר שרק בסמוך לחודש אב ניתנו האישורים לפתיחת החוף הנפרד.
כתבנו אבי משה מוסיף: בהמשך לפעילותו של סגן ראש עיריית בית-שמש ויו"ר ועדת התנועה, הרב שמואל גרינברג, לשיפור ולהוספת קווי תחבורה ציבורית בעיר ולאור פניית תושבי העיר, תפעיל חברת "אגד" קו תחבורה ישיר לחוף הים באשדוד. 
 
לדברי הרב גרינברג, עם תחילת עונת הרחצה ולאחר מתן ההכשר לחוף הנפרד באשדוד, יבוצעו נסיעות ישירות לחוף הים בקו 454, שלא ייכנס כלל לשכונות באשדוד. במקביל יפעל הקו הרגיל ויבצע הורדת נוסעים בשכונות באשדוד. החל מחודש יולי יבוצעו נסיעות לים גם באמצע השבוע בזמני הרחצה לנשים. בין תשעה באב לר"ח אלול יבוצעו נסיעות לים מדי יום, בכפוף ללו"ז שיפורסם.


 

צילום: אהרן מיכאלי
אנשי המקצוע באתר העבודות צלם

 
צילום: אהרן מיכאלי
העבודות בחוף הים הנפרד צלם

 
צילום: אהרן מיכאלי
העבודות בחוף צלם

 

  1. 1. שאלה על התחבורה מבית שמש
    שלמה שמש מבית שמש 09/06/2009 12:28
    המחירים יהיו מחירים רגילים? או מסובסד?