יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

משרד התחבורה נגד משרד התחבורה?

הרב יעקב אשר: משרד התחבורה אישר הסדרי תנועה שכיום הוא מתנגד להם

משה שוורץ י"א בסיון תשס"ט - 03/06/2009 21:12
אחרי הסיבוב הראשון בעימות בין עיריית בני-ברק לחברות התחבורה, בעקבות כשלי התחבורה הציבורית במוצאי שבת, התרחב העימות היום (ד') אחר הצהרים לסיבוב נוסף, והפעם: משרד התחבורה נגד העירייה.

"מבדיקה ראשונית של האירוע נראה כי השיבושים הקשים שהתרחשו במוצאי השבת בבני ברק נבעו משינוי תשתית שביצעה עיריית בני-ברק ברחוב עזרא", אמר אחר הצהרים שר התחבורה ישראל כץ בתשובה לשאילתות של הח"כים הרב גפני והרב מוזס. לדבריו, "בשל השינויים נבצר מהאוטובוסים לבצע עקיפה של האוטובוסים העומדים בתחנות שברחוב, וכך נוצר פקק שמנע איסוף של נוסעים בתחנות אחרות".
בעיריית בני-ברק קראו את הדברים ב"אתרוג" - ונדהמו: עם כל ההערכה וההוקרה לשר התחבורה מר ישראל כץ, עיריית בני-ברק מצטערת על דברים שהשמיע השר בכנסת בתשובה לשאילתה בנושא תקלות במערכת התחבורה הציבורית בעיר במוצאי השבת באחרונה, מבלי לשמוע את עמדת העירייה", טוען מזכיר העירייה ודוברה, ר' אברהם טננבוים.
לדבריו, העירייה הבהירה כבר לפני שבועות אחדים שבגלל יציאת השבתות בשעה מאוחרת בתקופת הקיץ ישנן רק שעות אחדות להפעלת התחבורה ציבורית, ומאחר וידוע שישנו מספר גדול של נוסעים באותן שעות,יש צורך בהערכות למצב כזה ולפצל את נקודות המוצא בקווים מבני-ברק לירושלים, כפי שהדבר מתבצע בימי הפורים, או בזמנים אחרים בהם ישנו צפי לעומס תחבורתי.
"העובדה היא, שגם בשנה שעברה, כשעדיין לא היו ברח' עזרא אי תנועה והסדר הבטיחות החדש, הייתה קריסה במערך התחבורתי במוצאי שבת, ובנוסף לכך עומס התנועה הוא לא רק ברח' עזרא, שכן בני ברק היא עיר בת 85 שנה שרוב כבישיה צרים ואין אפשרות להרחיבם, ומשום כך אין מנוס מפיצול ביציאות מהעיר בזמני עומס", טוען טננבוים.

ראש העיר, הרב יעקב אשר, תקיף יותר בדבריו, וטוען כי את הסדרי הבטיחות החדשים ברחוב עזרא ביצעה העירייה באישור משרד התחבורה, כדי למנוע סיכון הולכי רגל בקטע זה, ודווקא בגלל ריבוי האוטובוסים החולפים בו. "משום כך, לא יתכן שישנם גורמים ממשרד התחבורה הטוענים על קשיי תחבורה בגלל הסדרי תנועה, כאשר הסדרים אלו בוצעו באישור גורמים אחרים באותו משרד", טוען ראש העיר.
מעיריית בני-ברק נמסר, כי בהתאם להנחיות ראש העיר, פנה הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ופיתוח של העירייה למר אבי פרידמן, מנהל תנועה דרום בחברת "אגד", שהחברה תגיש תכנית מפורטת של מהנדסי תנועה להסדרת השירות לציבור במוצאי שבתות בעונת הקיץ, ולקבוע פגישה עם העירייה בהקדם האפשרי, כדי למנוע את המחזות כפי שנראו במוצאי השבת האחרונה.