יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

יורחב שדה הראייה בכביש הכניסה למודיעין עילית

בעקבות התאונה הקשה בה נפצע הנער שמחה אלי'ה בן רבקה בילא צירל לרפו"ש

משה שוורץ ג' בסיון תשס"ט - 26/05/2009 10:18
בשל מקרי תאונות הדרכים הקשות שאירעו לאחרונה במודיעין-עילית, כינס מ"מ ראש העיר הרב גדעון הכהן, מחזיק תיק תחבורה ובטיחות בדרכים, פגישה בהולה בבוקר שלמחרת תאונת הדרכים הקשה בכניסה לעיר, בה נפצע נער בן 13 שנסע על אופניו משכונת ברכפלד לישיבת המתמידים בה הוא לומד מידי יום, בביהמ"ד "יחל ישראל" ברחוב נתיבות המשפט בקרית ספר.
 
בפגישה, בהשתתפות מהנדס התנועה, מנהל הפרויקט, הקבלן ומנהלי העבודה, קצין הבוחנים ממשטרת התנועה, נציגות המשטרה המקומית, נציגות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחנו הדרכים כיצד ניתן לצמצם את התופעה הקשה של מהירות הנסיעה ע"י אוטובוסים ברחבי העיר ותגבור מערך האבטחה המשטרתית.
 
הגורמים המקצועיים הדגישו, כי לשתי תאונות הדרכים שאירעו בכביש המחבר בין השכונות אין כל קשר לפתיחת חלקו החדש של הכביש, הנמצא באחריות מע"צ ולא באחריות העירייה, מעבר לכך שהכביש הקודם היה מסוכן ממש. הם ציינו כי מממצאי התאונות שנבחנו עולה, כי התאונה הראשונה אירעה בחציית הכביש שלא במקום מעבר החצייה ובשדה ראיה מוגבל, בעוד התאונה השנייה אירעה כתוצאה ממהירות מופרזת של נסיעת האוטובוס, ובנוסף הוא לא האט לפני מעבר החצייה. בהקשר לכך יצוין כי רישיונו של הנהג הפוגע נשלל במקום והוא יועמד לדין בעקבות התאונה.
 
במהלך הישיבה נידונה התופעה החמורה בה אוטובוסים נוסעים במהירות בכבישי העיר, כאשר ביום שישי אירעה תאונה נוספת ע"י אוטובוס, שכאמור, הסתיימה בנס. עם זאת, לאור תאונות אלה הובטח על פתיחת כל ארבעת נתיבי הכביש החדש המחבר בין השכונות בתוך כחודשיים, דבר שיגביר באופן משמעותי את בטיחות הכביש.
 
בהתייחסות ספציפית לתאונות, מדווח הרב גדעון הכהן, על שורת החלטות שהתקבלו ע"י מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל במטרה למתן את התנועה בכביש החדש, על-ידי הצבת פסי האטה לפני הצמתים ומעברי החצייה; פתיחת מעבר חציה נוסף אחרי צומת חפץ חיים אל המתרס השני הצמוד לישיבה הנמצאת במקום; סגירת כל הפתחים האחרים שבהם היו חוצים הולכי רגל שלא במעבר חציה; הורדת העצים מהשדרה המסתירים את שדה הראיה; הצבת תמרור נאות על הורדת מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש בלבד, וכאמור, פתיחת כל מסלולי הכביש בעוד כחודשיים.
 
יצוין, כי כביש זה המוגדר ככביש אזורי ומספרו 445, הינו באחריות מע"צ, כמו כביש הגישה מצומת שילת למודיעין עילית, שהוא כביש אזורי ומספרו 446, ובהתאם ההחלטות התקבלו, כאמור, על ידם.
 
כבר ביום ראשון, מיד לאחר קבלת ההחלטות, הוזמנו דחפורים ע"י הקבלן הבונה את הכביש, אשר הסירו את עצי הדקל מהשדרה לאורך הכביש, בכדי להרחיב את שדה הראיה של הנוסעים. כמו כן כבר בימים הקרובים יוצבו פסי האטה בכביש, על מנת למתן את התנועה.
 
כמו כן החליטה המשטרה על מערך אכיפה מוגבר בכל הנוגע לחוקי התנועה, הן כלפי נהגי האוטובוסים ונהגי הרכבים – תוך הקפדה על נסיעה במהירות המותרת, והן בקרב הולכי הרגל, על הקפדה לחצות כבישים במעבר חציה וללכת במקומות המיועדים להולכי רגל בלבד. בנוסף תתבצע פעילות הסברה נרחבת בקרב נהגים והולכי רגל.
 
יצויין, כי בתאונת הדרכים הקשה, בה נפצע הנער בן ה-13, טען בוחן המשטרה, כי הילד עבר במעבר חציה עם האופניים, ולפתע, אוטובוס של חברת "סופר בוס" שנסע במהירות שמונים קמ"ש, ארבעים קמ"ש מעל המותר (!), פגע בילד בעוצמה רבה והעיף אותו מספר מטרים. הנער נפגע פצעים קשים מאוד ואיבד את הכרתו.
 
חובש בכיר ב"איחוד הצלה מודיעין עילית", הרב צבי נויגרשל, שבהשגחה פרטית חלף במקום, היה הראשון שהגיע לזירת התאונה ודיווח על מחוסר הכרה עם פגיעת ראש קשה. למקום הוזעק ד"ר יחיאל לין, והפרמדיק יוסי ליפשיץ, שהגישו עזרה ראשונה מתקדמת לנער עד להגעת ניידת טיפול נמרץ ממודיעין, שפינתה את הילד במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה, מורדם ומונשם, ליחידת הטראומה בביה"ח תל השומר.
 
לאור מצבו הקשה של הנער הפצוע, שבשבת הגדול חגג את כניסתו לעול מצוות, הוסיפו לו ביום שישי שם, להחלמתו המהירה, והציבור נקרא להעתיר בתפילה ולבקש רחמי שמים מרובים עבור יהושע שמחה אלי'ה בן רבקה בילא צירל לרפו"ש בתוחש"י.
 
חובשי ההצלה בעיר מדגישים את הקושי הרב שנגרם להם בטיפול בפצועים באירועים מסוג זה, נוכח התגודדות ציבור גדול של תושבים מסביב לנפגע, כאשר חלקם של האנשים מפריעים ממש למלאכת המתנדבים הכרוכה בהצלת חיים, תוך ניסיון להציע "הצעות" שונות אשר רק מקשות על מלאכת ההצלה.
 
כמו כן, אישי חינוך פונים בקריאה נרגשת להורים להתריע בפני ילדיהם את הסכנה החמורה בכבישים, ואת החובה לנקוט במשנה הקפדה וזהירות בעת נסיעה על אופניים, בחציית כביש במעבר חציה בלבד והליכה במקומות המיועדים להולכי רגל בלבד.