יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

האברך החסידי המשמש כראש עיר בארה"ב

לעיר "כתר" האמריקאית, ברית ערים תאומות עם בית-שמש

אבי משה כ"ז באייר תשס"ט - 21/05/2009 22:33
בית שמש שאירחה לאחרונה משלחות מסין ומברזיל, אירחה ביום שישי האחרון נציגות מכובדת ממחוז ראמפו שבניו-יורק, מחוז לו יש ברית ערים תאומות עם בית-שמש מזה מספר שנים.
 
המיוחד באורח הנוכחי היה כשהתברר שראש העיר בעיירה החסידית "כתר" שבמחוז ראמפו, הרב דב רוזנפלד, הוא אברך חסידי הדובר אידיש ואנגלית. ב"כתר" מתגוררות כאלף משפחות חסידיות, רובן ככולן משתייכות לחסידות ויז'ניץ-מונסי.
האורח התקבל בכבוד רב ע"י ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, שאירחו בבניין העירייה למסיבת קבלת פנים חמה, ומשם המשיכו בסיור מודרך ברחבי העיר בית שמש, ואף במרכז חסידות ויז'ניץ-מונסי ההולך ונשלם בלב שכונת רמת בית שמש ב'.
 
ראש עיריית בית שמש אמר בפתח דבריו כי לעיר בית שמש יש ברית ערים תאומות עם ערים רבות ברחבי העולם, בסין ובגרמניה, אך ברית מיוחדת יש לנו עם העיירה החסידית כתר ועם מחוז ראמפו. כאן, אמר, אנחנו לא סתם תאומים אלא תאומים זהים, וכל עיר יכולה לתרום רבות למען תאומתה.
 
האורח, ראש עיריית כתר, הרב דוב רוזנפלד, המשמש גם כמנכ"ל מוסדות וויזניץ-מונסי בארצות-הברית, הודה לראש עיריית בית-שמש על קבלת הפנים המיוחדת, והעלה על נס את ההתיישבות של עולים מארה"ב בשכונות רמת בית-שמש. כן העלה על נס את עזרת העירייה לביסוס מוסדות קהילת ויז'ניץ-מונסי בבית שמש, והקמת נדבכים נוספים כמו בניין חדש לתלמוד תורה של הקהילה.
 
במהלך הפגישה הועלו רעיונות לחיזוק קשרים כלכליים בין מחוז ראמפו לבית-שמש, ויצירת ערוצים פתוחים בין הערים שיכולים להביא ברכה ובשורה לבית-שמש וראמפו.
 
במסיבת קבלת הפנים לאורח השתתפו גם סגן ראש העיר דוד וינר, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה משה מונטג, מנהל קשרי חוץ של העירייה מאיר מלכה, דובר העירייה מתתיהו רוזנצוויג, ועוד.
 
יצויין כי לפני כשנה ביקר בבית שמש ראש עיריית ראמפו, לביקור מיוחד ונרחב בכל שכונות בית שמש ובאזורי התעשייה המופתחים של העיר.